background section

Stress en negatieve emoties begrijpen en beheersen

Hoewel we allemaal uniek zijn, bestaan er slechts zes manieren om boodschappen te formuleren. Daardoor zijn er ook slechts zes manieren waarop onze stress tot uiting komt. Ontdek hier hoe stress zich uit in onze communicatie, maar ook hoe negatieve gevoelens onze communicatie kan beïnvloeden en waarom. Leer hier hoe je mensen kan helpen om zich te ontspannen en om weer positief te communiceren. Deze opleiding is gebaseerd op de zes universele energieën die ons gedrag sturen. Kom het model ontdekken dat NASA al 40 jaar gebruikt om astronauten te selecteren en op te leiden.

Choisissez votre session de formation

    • ve 7 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Brugge, Flandre-Occidentale

    • je 13 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Heverlee, Brabant flamand

    • ve 14 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Sint-Niklaas, Flandre-Orientale

    • ma 2 juil '24
      09:00 - 17:00
    • Elewijt, Brabant flamand

    • je 12 sept '24
      09:00 - 17:00
    • Berchem, Anvers

  • Vous avez vu les 5 prochaines sessions pour cette formation.Consultez les autres sessions en bas de cette page

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2189NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je leert de zes energieën te herkennen die zijn gedefinieerd door het model ‘Process Communication'.
  • Je identificeert met welke energieën je je comfortabel voelt en welke meer inspanning van je vergen.
  • Je beoordeelt welke je dominante energieën onder stress zijn om je actieprioriteiten te bepalen.
  • Je bepaalt hoe je stress tot stand komt en hoe je voor jezelf kunt zorgen.
  • Je leert de energieën van anderen te herkennen om je communicatie aan te passen en hen uit te nodigen hun stress te verlichten.

Public cible

Iedereen die zijn communicatievaardigheden wil verbeteren om beter begrepen te worden en zijn boodschap duidelijker wil overbrengen.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

En présentielÉtape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

En ligneÉtape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Geen specifieke voorkennis vereist.

Het kan wel interessant zijn om eerst deze opleiding te volgen: Elkaar kennen en begrijpen: de basis voor een betere communicatie

Aperçu du programme

Stap 1: online (ongeveer 30 min)

  • Meer leren over de PCM-methode die als een rode draad door de opleiding loopt.
  • Een test invullen om de verschillende soorten stress die je voelt en de intensiteit ervan te beoordelen.
  • Persoonlijke aanbevelingen voor actie ontvangen om je welzijn te verbeteren.

 

Stap 2: klassikaal (8 uur)

Met praktische oefeningen, bewustwording en direct toepasbare tips en tricks zullen we de volgende thema’s behandelen:

  • De verschillende manieren om de wereld te zien en de structuur van onze persoonlijkheid.
  • De verschillende communicatiekanalen.
  • Stressprocessen en hoe terug te ontspannen.
  • De verschillende psychologische behoeften en hoe daaraan te voldoen.

 

Stap 3: online (ongeveer 30 min)

  • Verankering van kennis aan de hand van vragen.
  • Persoonlijke reflectie en actieplan.