background section

Telefonisch prospecteren voor commerciële medewerkers

De klant overhalen om een kennismakingsgesprek in te plannen is niet vanzelfsprekend. Je stoot heel vaak op weerstand en dit start al bij de juiste persoon aan de lijn te krijgen. In deze opleiding leer je stapsgewijs hoe je een prospectiecall het best opbouwt en tegelijk hoe je je aanpak kan afstemmen op de klant. Daarnaast krijg je nog heel wat tips & tricks om het telefonisch prospecteren niet langer uit te stellen, maar succesvol aan te pakken en er energie uit te krijgen.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2176NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Hoe kan je je optimaal voorbereiden op telefonische prospectie?
  • Efficiënt telefonisch prospecteren via een script op maat van jouw bedrijf of product.
  • Omgaan met weerstand aan de telefoon.
  • De klant overtuigen om tijd vrij te maken voor een kennismakingsgesprek d.m.v. een korte behoefte-analyse.

Public cible

Elke werknemer die telefonisch prospecteert.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1 : en ligne

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : en classe (1 journée)

Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

  • Étape 3 : en ligne

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Vooraf(autonoom online leermoment)

Aan de hand van een vragenlijst reflecteer je over wat jouw valkuilen zijn in het telefonisch prospecteren. Waar loop je tegenaan? En vooral: wat houdt je tegen?

 

Klassikale sessie:

Tijdens de klassikale les gaan we op zoek naar een belscript dat aansluit bij jouw organisatie, product of dienst. Je leert een elevator pitch op te stellen en deze aan te passen op maat van de klant. Door enkele korte gerichte vragen leer je interesse te wekken bij de klant en een korte behoefte-analyse uit te voeren.

Vervolgens weet je de prospectiecall af te sluiten met een afspraak en uiteraard de bijhorende adrenaline-kick! Al deze zaken zal je op een interactieve manier aangeleerd krijgen met voldoende ruimte om alles onmiddellijk in te oefenen.

 

Na (autonoom online leermoment):

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen in een filmpje, en nodigen je uit om dit te gaan toepassen in de praktijk.