background section

Verhoog je impact door een klantgerichte attitude

Organisaties zetten alles op alles om goed te doen voor hun klanten en tevredenheid bij klanten na te streven. Naast allerlei initiatieven op organisatieniveau (zoals het uittekenen van customer journey, een klantgerichte strategie, missie en visie, tevredenheidsbevragingen, etc.) kan ook iedere individuele medewerker een verschil maken door een klantgerichte attitude en aanpak. Elk contact van een medewerker met de klant levert een klantenervaring op en is dus een moment dat er toe doet.

Choisissez votre session de formation

    • ve 6 oct '23
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Heverlee, Brabant flamand

    • je 9 nov '23
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Melle, Flandre-Orientale

    • ve 10 nov '23
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Ranst, Anvers

    • lu 4 déc '23
      09:00 - 17:00
    • Heverlee, Brabant flamand

  • Vous avez vu les prochaines sessions pour cette formation.Consultez les autres sessions en bas de cette page

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2170NCL

Résultats à l’issue de cette formation

Bij klantgerichtheid staat de beleving van de klant centraal. De tevredenheid van een klant hangt af van de mate waarin aan verwachtingen en behoeften van klanten wordt voldaan met onze producten en dienstverlening.

We bekijken hoe we verwachtingen van klanten kunnen achterhalen, ze kunnen managen en hoe we er in onze aanpak rekening mee kunnen houden om op die manier te zorgen voor tevreden en trouwe klanten. We zetten in op klantgerichte communicatie en klantgerichte gesprekken, ook in die situaties waarin dat moeilijk is of waar we niet kunnen tegemoetkomen aan de verwachtingen van klanten.

Public cible

Alle medewerkers die in contact staan met (interne en externe) klanten en hun klantgerichtheid willen verhogen.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

En présentielÉtape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

En ligneÉtape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

 

Aperçu du programme

  • Vooraf

Vooraf word je uitgenodigd om een korte vragenlijst in te vullen. Hiermee laten we je al even stilstaan bij je eigen klantgerichtheid en verzamelen we concrete cases en vragen die we in de opleiding kunnen bespreken.

 

  • Klassikale les
  • We onderzoeken op een interactieve manier de begrippen klantgerichtheid en klantgerichte attitude.
  • We gaan aan de slag met jullie casussen, voorbeelden, vragen hieromtrent. Op die manier koppelen we theoretische inzichten onmiddellijk aan jouw praktijk.
  • We oefenen deelvaardigheden die kunnen helpen om klantgericht te communiceren: luisteren, verwachtingen bevragen en managen, empathie, grenzen stellen, oplossingen voorstellen, etc.

 

  • Na

Na afloop ontvang je een mailtje met een aantal concrete tips & tricks.