background section

Versterk je communicatievaardigheden met het Insights Discovery-model

Je hebt moeite om te communiceren met bepaalde collega's, klanten, managers enz. in je werkomgeving. Zullen ze ooit begrijpen hoe ze met jou moeten praten? Er zijn nochtans collega's met wie de communicatie vlot verloopt. Wat is er aan de hand? Kan je iets doen om de situatie te verbeteren?

Wij stellen voor dat je dit onderwerp praktisch aanpakt en technieken gebruikt om je interpersoonlijke communicatie te verrijken. Naast de basis voor een vlotte communicatie zal je door het Insights Discovery-model te ontdekken en gebruiken leren om je interacties met anderen te optimaliseren en respectvollere, productievere en positievere werkrelaties op te bouwen.

Choisissez votre session de formation

    • lu 6 mai '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Edegem, Anvers

    • lu 13 mai '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Berchem, Anvers

    • ve 24 mai '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Sint-Denijs-Westrem, Flandre-Orientale

    • me 29 mai '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Heverlee, Brabant flamand

    • lu 3 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Melle, Flandre-Orientale

  • Vous avez vu les 5 prochaines sessions pour cette formation.Consultez les autres sessions en bas de cette page

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR, EN 
  • Code de formation

    CL2190NCL

Résultats à l’issue de cette formation

Door de lens van het Insights model:

  • Je begrijpt het Insights Discovery-model aan de hand van de 4 persoonlijkheidstypen.
  • Je wordt bewust van je eigen communicatiestijl en die van anderen aan de hand van het model.
  • Je kan je aanpassen aan de verschillende persoonlijkheidstypen en communicatiestijlen d.m.v. praktijkoefeningen.
  • Je gebruikt het Insights-model om belemmeringen voor een doeltreffende communicatie te overwinnen.

Public cible

Iedereen die zijn communicatievaardigheden in een werksituatie wil ontwikkelen.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

En présentielÉtape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

En ligneÉtape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: online (ongeveer 20 min)

  • Nadenken over je behoeften en verwachtingen.
  • Identificeren van communicatieproblemen.

 

Stap 2: klassikaal (8u)

Via interactieve, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en beste praktijken behandelen we:

  • Processen van interpersoonlijke communicatie.
  • Basistools voor een constructieve communicatie.
  • Focus op het fenomeen perceptie.
  • Verdieping van het Insights Discovery-model.
  • Insights Discovery-energiekleuren en voorkeuren.
  • Het Insights Discovery-model toepassen op interpersoonlijke en teamcommunicatie.

 

Part 3: online (ongeveer 30 min)

  • Quiz.
  • Hoe het gebruik van het Insights Discovery-model voortzetten en verdiepen.