background section

Versterk jezelf tegen agressiviteit in je professionele relaties

Sommige van ons maken een gezondheidscrisis door, omdat ze relationele moeilijkheden beleven met klanten of collega’s. Het aantal getuigenissen over relationele verharding is alarmerend, terwijl sommige personen kwetsbaarder worden en anderen zelfs verzwakken bij verbaal of fysieke spanningen.

Helaas versterkt het huidige werkklimaat bepaalde frustraties, uitputting en misverstanden en brengt ons zo in een malaise. Hoe kunnen we onszelf beschermen en blijvend positief resoneren bij het tegenkomen van zoveel hulpeloosheid, onmacht en agressiviteit? Hoe kunnen we opnieuw relaties uitbouwen zonder in de valkuilen van agressiviteit te vallen?

Deze dag biedt jou de kans om de mechanismen van agressiviteit te begrijpen, om zo jouw professionele relaties te verbeteren met als resultaat een kwaliteitsvolle werkdag.

Choisissez votre session de formation

    • ve 24 mai '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Elewijt, Brabant flamand

    • lu 10 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Heverlee, Brabant flamand

    • me 12 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Sint-Denijs-Westrem, Flandre-Orientale

    • me 19 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Gent, Flandre-Orientale

    • lu 24 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Brugge, Flandre-Occidentale

  • Vous avez vu les 5 prochaines sessions pour cette formation.Consultez les autres sessions en bas de cette page

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2296NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je kan conflictsituaties en agressie herkennen en van elkaar onderscheiden.
  • Je beoordeelt je conflictstijl om de voordelen en val-kuilen ervan te begrijpen.
  • Je analyseert de bron van je woede en de behoeften erachter.
  • Je gebruikt de dramadriehoek om met conflicten om te gaan.
  • Je gebruikt assertieve communicatie om te reageren op agressie.

Public cible

  • Elke werknemer die moeilijkheden ondervindt bij uitwisselingen, zowel in relaties met klanten als met collega’s.
  • Elke werknemer die symptomen vertoont van Burn-out, uitputting, relatieproblemen, woede, hulpeloosheid in het bijzijn van anderen.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

En présentielÉtape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

En ligneÉtape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: online (ongeveer 30 min)

  • Je ontdekt je conflictstijl met de test van Thomas & Killman

 

Stap 2: klassikaal (8uur)

  • Wat is mijn conflictstijl? Uitleg bij de conflictstijlen van Thomas&Killman
  • Van wat word ik kwaad en wat zijn mijn behoeften?
  • Hoe omgaan met conflicten?
  • Hoe assertief reageren op agressief gedrag?

 

Stap 3: online (ongeveer 30 min)

  • Lesmateriaal
  • Verankeren DESC & dramadriehoek