background section

Contactcenter-medewerker

Wil je elke dag een nieuwe uitdaging? Leef je op van sociale contacten? Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Zoek niet verder en schrijf je in voor deze opleiding. Voor deze functie zijn veel bedrijven op zoek naar werknemers die stevig in hun schoenen staan. Deze opleiding garandeert jou in elk geval een boeiende job.

Geen geplande sessies

We plannen de sessies voor deze opleiding momenteel in.
Je kunt je binnenkort inschrijven. Bekijk al onze opleidingen

Waarom kiezen voor een opleiding van Cevora?

• Alle opleidingen zijn gratis.

• Je behoudt je uitkering.

• Reken op een groot netwerk aan potentiële werkgevers.

  • Opleidingstype

    Opleidingstraject met bedrijfsstage

  • Opleidingsduur

    3 maanden

  • Volg deze opleiding in het:
    NL 
  • Opleidingscode

    A.N.02.06

Wat leer je in deze opleiding?

  • In alle omstandigheden blijf jij kalm en professioneel. 
  • Je luistert naar de klant en overtuigt hem met goede argumenten.
  • Je zoekt voor vragen en klachten een gepaste oplossing.
  • Je volgt klanten op en speelt in op hun behoeften.
  • Klantendienst, verkoop of enquêtes afnemen? Jij bent multi-inzetbaar. 
     

De opleiding wordt georganiseerd samen met en is erkend door de VDAB.

Doelgroep

Je kan deze opleiding volgen als je

  • geen werk hebt en ingeschreven bent als (deeltijds) werkzoekende,
  • ingeschreven bent als tijdelijk werkloze,
  • in je opzegperiode zit, of
  • in de sociale economie werkt.

 

Als je deze opleiding aanvraagt, nodigen we je uit voor een gesprek om na te gaan of de opleiding past in je zoektocht naar werk. We houden rekening met je motivatie, bekijken of de opleiding haalbaar voor je is en meten eventueel je competenties.

Voorwaarden voor deelname

Het aantal plekken voor deze opleiding is beperkt. Om in aanmerking te komen moet je voldoen aan deze criteria:

  • Je bent ingeschreven als werkzoekende.
  • Je bent fulltime (vijf dagen per week) beschikbaar om de volledige opleiding te volgen.
  • Je wilt je beroep maken van de job die je aanleert.
  • Je slaagt voor de selectietests en het individueel gesprek verloopt goed.
  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands.
  • Je aanvaardt de veiligheidsregels en het intern reglement (deze worden later meegedeeld).

Programma

Algemene modules

  • verbale communicatie
  • groepsdynamiek
  • sollicitatietraining
  • Frans (vooral mondeling, doorverbinden, basisregels)
  • Access, Excel, intro pc, Windows, internet, Word
  • individuele workshops

Gespecialiseerde modules

  • marketingmodule: marketing, relationele marketing, telemarketing, plaats van de callcenterbediende
  • scripting module: doelgroepbepaling, in- en outbound, databasemanagement, het script
  • technologische module : integratie telefoon met pc, electronic commerce, nieuwe technologieën
  • verkoopmodule: televerkoop, bestelling, prospectie, ...
  • customer care-module: debiteuren, klachten, enquêtes, klantenrelatiebeheer, ...
  • overige modules: ergonomie, stemtechnieken
  • voorbereiding tot stage: bedrijfsbezoek

Stage

Onder begeleiding van de trajectbegeleider ga je op zoek naar een stageplaats en werk.