background section

Design Thinking: van klantfocus naar innovatief resultaat

Krijg jij ook energie van creatief bezig zijn? Wil je problemen anders aanpakken? Er originele, inventieve oplossingen voor bedenken? Verander dan nu je manier van denken met design thinking. Kijk op een andere manier naar je omgeving. Creëer, test en leer voortdurend bij.

Design thinking is de methode die gebruiker, techniek en organisatie laat samenwerken.

Inschrijvingsvoorwaarden
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    2 dagen

  • Beschikbare talen
    NL, EN 
  • Opleidingscode

    1367N

Wat leer je in deze opleiding?


  • Je hebt design thinking onder de knie: je stelt jezelf de vraag waarom en borduurt daarop voort.
  • Je creëert nieuwe en betere ideeën.
  • Je maakt gretig gebruik van innovatieve ecosystemen.
  • Je implementeert design thinking in de klantenservice en bezorgt de klant een betere ervaring.
  • Je legt je verbeterde oplossingen voor aan je organisatie.
Joyce Oomen van Pimcy Innovatie & Portfolio Management is jouw coach. Na de cursus heb je genoeg materiaal om voor jouw organisatie een customer journey uit te werken. In een Skype-sessie van 45 minuten geeft Joyce je feedback en tips voor de vervolgstappen.

Doelgroep

Je hebt interesse in innovatiemanagement. Je wilt design thinking toepassen.

Methode

Een klassikale opleiding is onze ‘standaardopleiding’, doorheen heel België. Gewoonlijk zit je in een groep van zes tot vijftien deelnemers. Omdat je fysiek samen bent, is er veel ruimte voor interactie.

Vereiste voorkennis

Je hebt geen voorkennis nodig. Omdat de filmpjes die je zult zien tijdens de opleiding in het Engels zijn, moet je de taal wel begrijpen.

Programma

Introductie:
  • de vijf fases
  • diverse tools en technieken

Onderzoek:
  • interview
  • de 5 why’s

Interpretatie:
  • focus bepalen
  • mindmapping
  • stakeholdermapping
  • diverse persona’s

Ideevorming:
  • brainsketching
  • brainwriting
  • ideeselectie
  • feedback ophalen

Experimenten:
  • storyboard
  • customer journey mapping
  • prototyping

Verdere ontwikkeling:
  • herkenning van aannames
  • test card
  • validatie
  • interviews opstellen en afnemen

Dagelijkse praktijk:
  • toepassen in de organisatie