background section

Hoe ga ik klantgericht te werk tijdens het verkoopproces?

De verschillende stappen in het verkoopproces zijn meestal bekend bij sales mensen. Toch zien we vaak nog een aantal gemaakte fouten in dit verkoopproces. Deze opleiding is geen wondermiddel, maar bied je wel een bewezen methode, gecombineerd met praktijkcases zodat je met meer gemak jouw verkoop doelstellingen kan behalen.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2178NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe bereid je je verkoopgesprek goed voor?
  • Hoe maak je een eerste contact met je klant?
  • Hoe stel je je klant centraal tijdens het verkoopgesprek?
  • Hoe stel je krachtige vragen om de exacte klantbehoefte in kaart te brengen?
  • Hoe begeleid je de klant naar zijn gemaakte keuzes?
  • Hoe breng je prijs en waarde in balans?
  • Hoe betrek je je klant bij het maken van een voorstel?
  • Hoe voorkom je de meeste valkuilen bij (ervaren) sales mensen?

Doelgroep

Deze opleiding is voor iedereen die zijn prospectie- of verkoopresultaten wil verbeteren, of het nu gaat om B2C, B2B, producten of diensten. Gericht op zowel beginnende als ervaren sales mensen.

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1: online

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: klassikaal

Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

  • Stap 3: online

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Deel 1: Autonoom online leermoment

  • Waarom is het belangrijk om een methode te hebben?
  • De fases in het verkoopproces.
  • Korte video van een klassieke verkoop. Hoe kunnen we het beter doen?
  • Gooi je beperkende overtuigingen over boord.

 

Deel 2: Klassikale opleiding

  • Wat is de juiste klantgerichte houding/attitude? Hoe kijk jij naar verkoop?
  • Wat zijn de pijlers van doelgericht verkopen? Discussie en brainstorm.     
  • Wat is het doel in elke verkoopfase?
  • Hoe heb je impact in elke verkoopfase? Rollenspellen en uitwisseling van goede praktijken.     
  • Hoe richt je je maximaal op je klant?
  • Hoe maak je een echte connectie/’rapport’ met je gesprekspartner tijdens het verkoopgesprek?

 

Deel 3: Autonoom leermoment

  • Je ontvangt de presentatie en geoefende best practices.
  • Je start met je eigen praktische actieplan.