background section

Klantgericht denken en handelen

De glimlach van je klant is goud waard. Als jij een klant in de watten legt, dan ziet je bedrijf die waarschijnlijk snel terugkomen. Maar klantengesprekken verlopen soms stroef. Bijvoorbeeld omdat jij de focus verliest. Of omdat klanten niet geïnteresseerd zijn in je aanbod. Sta je op die momenten met je mond vol tanden? Schrijf je dan in voor de opleiding ‘Klantgericht denken en handelen‘ en leer de kneepjes van het vak. 
   
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Beschikbare talen
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    082N

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je professionele aanpak geeft een boost aan het bedrijfsimago. 
  • Je blijft altijd vriendelijk en correct. Ook als de klant kritiek uit.
  • Bespeur je een kans tot crossselling? Dan speel je daar meteen op in. 
 

Doelgroep

Je staat regelmatig klanten te woord.

Programma

Het belang van tevreden klanten   De vier fases van klantencontact (BAAT):
  • begroeting
  • advies
  • aanvullende verkoop
  • tot ziens
  Drempels en uitdagingen:
  • Wat als … de klant kritiek of bezwaren uit?
  • Wat als … de klant zich vergist?
  • Wat als … je de klant iets moet weigeren?
  • Wat als … de klant een klacht indient?
  • Wat als … de klant geen tijd heeft?
  Je persoonlijke actieplan