background section

Marketing Automation

Bedrijven zetten zwaar in op digitale marketing. Maar het vraagt veel tijd, want je hebt verschillende kanalen: e-mail, sociale media, blogs, … Wil je tijd winnen en je klanten sneller bereiken? Verdiep je dan in marketing automation, een manier om je content snel op verschillende onlinekanalen te delen.
 
Inschrijvingsvoorwaarden
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Beschikbare talen
    NL 
  • Opleidingscode

    1511N

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je zet marketing automation in om berichten en nieuwsfeeds over je bedrijf snel te delen met klanten en prospects.
  • Je kunt succesvol een marketing automation-platform uitrollen.
  • Je kiest precies het platform geschikt voor jouw boodschap.
  • Je scoort bij klanten en prospects, want je toont dat je snel en efficiënt werkt.
  • Je weet hoeveel de investering zal kosten.

Doelgroep

Je bent marketing- of communicatiemedewerker en je wilt graag efficiënter werken.

Vereiste voorkennis

Je hebt geen voorkennis nodig. Achtergrondkennis op gebied van digital, inbound of content marketing is mooi meegenomen.

Programma

Waarom marketing automation?
  • definitie
  • trends
  • objectieven en doelstellingen
  • voordelen
Het geschikte platform:
  • functionaliteiten en mogelijkheden van verschillende platformen
  • kmo’s versus grote bedrijven
  • selectieproces
  • kostenplaatje
Aan de slag:
  • vijf bouwstenen
  • het belang van een goede database
  • uitdagingen
  • verschil tussen kleine en grote bedrijven
  • b2b en b2c – casestudy