background section

Mijn sales pitch: hoe verhoog ik de impact van een eerste zakelijk gesprek?

Een krachtige pitch kan deuren openen. Hoe gerichter je boodschap hoe groter de kans op een echt contact met je prospect of klant. In deze opleiding ga je aan de slag met het ontwerpen van je eigen professionele verhaal. Je leert op een kernachtige manier jezelf en je bedrijf/je project voor te stellen terwijl je rekening houdt met de specifieke situatie waarin je je bevindt.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2173NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Inzien dat een pitch geen loutere beschrijving is van je activiteiten maar vooral een manier om een dialoog te initiëren.
  • In enkele seconden je product/dienst/vraag duidelijk maken.
  • De noodzakelijke basiselementen van een pitch.
  • Hoe pas je je pitch aan in functie van de context, het publiek en het communicatiekanaal?
  • Welke attitude is belangrijk?
  • Welke non-verbale signalen stuur je uit? Via welk communicatiekanaal? Interactie tussen zender & ontvanger.

Doelgroep

Je moet een dienst/product/bedrijf (intern of extern) in zakelijke context voorstellen.

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1: online

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: klassikaal

Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

  • Stap 3: online

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: voor de klassikale sessie (online autonoom leermoment)

  • Korte video van klassieke pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.
  • Maak een video opname van je pitch (max 2 min.).

 

Deel 2: klassikale opleiding op locatie

  • Theorie
    • Wat zijn de verschillende pitch onderdelen?
    • Pitch aanpassing aan verschillende gesprekspartners, domeinen en situaties.
    • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

  • Praktijk
    • Hoe bereid je je voor? Mindset & attitude
    • NLP (neuro linguistisch programmeren) - Welk communicatiekanaal gebruik je? Welke (non-verbale) signalen stuur je (onbewust) uit?
    • Wat er gebeurt er tussen de zender en de ontvanger van de boodschap?
    • Interactieve workshop, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.

 

Deel 3: na de klassikale opleiding (online autonoom leermoment)

  • Je ontvangt de presentatie en de pitches van alle deelnemers.
  • Actieplan met persoonlijke oefenmomenten.