background section

Omgaan met stress, bij jezelf en je omgeving

Een portie gezonde stress helpt je om doelstellingen te behalen. Maar trop is te veel. Tijd om de touwtjes weer in handen te nemen en efficiënter te werken. Ook als je onder druk staat. Tijdens deze opleiding leer je jezelf beter kennen door het 4R-model – relativeer, rustig, relatie en resultaat. Je leert omgaan met stress en versterkt je persoonlijke welzijn.  Stresssituaties in de praktijk? Tijdens onze theatervoorstelling geniet je van leuke praktijkgerichte sketches. Kijk voor meer info op ‘Reset the mindset’. 
 

Geen sessies

Er zijn momenteel geen sessies gepland.

  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding (tijdelijk geannuleerd)

  • Opleidingsduur

    2 dagen

  • Beschikbare talen
    NL, FR, EN 
  • Opleidingscode

    245N

Wat leer je in deze opleiding?


 
  • Je weet waarom je stress krijgt. Je trekt dus op tijd aan de rem en vangt zo stresspieken op.
  • Je herkent stresssignalen bij de mensen rondom jou. Daarop speel je in en je helpt hen.
  • Je plaats de zaken in een ander daglicht. Je relativeert en zoekt een oplossing.
 

Doelgroep

Je wilt efficiënter werken en beter leren omgaan met stress. 

Methode

Een klassikale opleiding is onze ‘standaardopleiding’, doorheen heel België. Gewoonlijk zit je in een groep van zes tot vijftien deelnemers. Omdat je fysiek samen bent, is er veel ruimte voor interactie.

Opgelet: Gezien de huidige omstandigheden zetten we onze klassikale opleidingen zoveel mogelijk om naar online-klassen. Want jouw veiligheid en gezondheid gaan boven alles. Bekijk onze online-klassen

Programma

Relativeer:
  • emotionele stress onder de knie krijgen
  • hoe kan ik relativeren?
  • oplossingsgerichter denken
  • inzicht in en reflectie op eigen persoonlijkheid en gedrag
  Rustig:
  • leren je persoonlijke stresssignalen herkennen en/of aanvoelen
  • relaxatie- en ademhalingstechnieken ontdekken
  • je eigen grenzen onderkennen en respecteren 
  • zelfzorg en energiebronnen: voeding, beweging, slaap, fun, …
Relatie:
  • omgaan met emoties van anderen
  • opkomen voor je mening, behoeften en emoties via verbindende communicatie
  • actief luisteren naar de anderen
  • tactvol en kordaat omgaan met anderen vanuit een groter zelfvertrouwen
Resultaat:
  • vertrekken van en terugvallen op je eigen kwaliteiten
  • beter omgaan met de factoren die je nu stress geven
  • leven en werken in lijn met je waarden en behoeften
  • een realistisch persoonlijk actieplan maken