background section

Design Thinking: from customer challenge to relevant ideas

You want to learn how to get from a challenge to ideas. You want to learn how you can get colleagues in your organisation to think about challenges. You want to know how you can collect ideas from the organisation in a structured way. You want to know more about idea management.

Geen sessies

Er zijn momenteel geen sessies voorzien. Houd deze pagina in het oog. In de komende weken of maanden voegen we de nieuwe startdatum toe.

  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    EN, NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2113EOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • You can focus on a challenge the organisation is facing and transform it into a clear question.
  • You can set up and carry out a 'challenge', in which you collect ideas from the organisation, select them and follow up.
  • You can engage and enthuse people.
  • You can find out the question behind the question.
  • You ensure that something actually happens after a brainstorming session.

Doelgroep

This programme is for anyone who wants to generate more ideas on the basis of the challenges that customers give them or that they or their organisations identify.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

We have two approaches in this programme:

  • 1. How do you generate better and more ideas for a customer problem?
  • 2. How could you organise this on a larger scale for your company?

During the training we work with a case study and focus on the first approach. However, you will already be given the 'tools' you need to conclude the second successfully. With the knowledge you have gained, you design and carry out your own 'challenge' for your organisation.

You may use an idea generation software that will be made available to Cevora students. Your challenge can be, for example, finding a solution for a problem in your department, but it can also be something that applies to the entire organisation. We then have a joint reflection on this.

 

The training is divided into 4 blocks

  • Preparation (about 2 hours)
  • Introduction to creativity and generating ideas
  • Participation in a fictitious challenge with fellow course members

  • Online classroom / workshop (about 3 hours)
  • Determine the question
  • Various brainstorming techniques
  • Selecting ideas
  • Setting up a challenge
  • Communication during a challenge

 

  • Your own challenge (approximately 1 day)
  • Preparing, implementing and following up

 

  • Reflection (1 hour)
  • Evaluating your case together with fellow students and teacher