background section

Design thinking: from assumptions to insights

You want to learn how to better analyse market opportunities and challenges. You want to learn how to avoid jumping to conclusions and solutions. You want to learn how to better empathise with your target group.

Geen sessies

Er zijn momenteel geen sessies voorzien. Houd deze pagina in het oog. In de komende weken of maanden voegen we de nieuwe startdatum toe.

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Volg deze opleiding in het:
    EN, NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2075EOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • You no longer immediately come up with a solution.
  • You better recognise the needs and requirements of your customer.
  • You create a good persona that reflects your customer.
  • You put yourself in the shoes of your customer's point of view.
  • You can look at the challenges you have from a broader perspective.
  • You know how to conduct a 'problem interview'.
  • You formulate those challenges clearly.
  • You can get to the heart of the challenge question.

Doelgroep

Every professional working on solutions to facilitate/help/serve the internal or external client well.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Step 1 (60 min)

  • Research/discovery and interpretation: via piece of theory, over examples to practice.
  • Elaboration of the customer's perspective on the basis of mind map / environment map.
  • Empathize with the customer from persona.

 

Step 2: online class (3h)

  • Learning to think from a customer’s perspective.
  • Checking your customer perspective. Is it true?
  • Get started with a practical case.

 

Step 3 (30 min)

  • Working with your own case
  • Evaluate and adjust your case together with fellow students and teacher.

 

This course is part of our online Design thinking offering.

If you want to follow all courses, we recommend you to stick to this order. However, it is also perfectly possible to follow the courses separately or in a different order, depending on availability. However, we advise you to always start with the first course that introduces the entire process.

 

  1. Design thinking: from assumptions to insights
  2. Design thinking: from customer challenge to relevant ideas
  3. Design thinking: how do I learn to experiment?
  4. Design thinking: from experiment towards implementation