background section

Design thinking: from assumptions to insights

You want to learn how to better analyse market opportunities and challenges. You want to learn how to avoid jumping to conclusions and solutions. You want to learn how to better empathise with your target group.

Geen sessies

Er zijn momenteel geen sessies voorzien. Houd deze pagina in het oog. In de komende weken of maanden voegen we de nieuwe startdatum toe.

  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    EN, NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2075EOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • You no longer immediately come up with a solution.
  • You learn to recognise the needs and requirements of your client better.
  • You can draw up a good persona that reflects your client.
  • You can put yourself in your customer's shoes.
  • You learn to look at your challenges from a broader perspective.
  • You know how to conduct a 'problem interview'.
  • You can formulate the challenges clearly.
  • You can get to the key problem of the challenge.

Doelgroep

Every professional working on solutions to facilitate/help/serve the internal or external client well.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

  • Research/discovery and interpretation: via theory, examples and practice.
  • Elaborating the customer's perspective by means of a mind map/ environment map.
  • Empathising with the customer on the basis of persona.
  • Learning to think from a customer's perspective.
  • Checking your customer perspective. Is it true?
  • Working with a real life case.
  • Working with your own case and evaluating and adjusting it together with fellow students and the trainer.