background section

Content management: hoe maak ik relevante content?

Hoe kan je ervoor zorgen dat de consument makkelijker zijn weg vindt naar jouw product of diensten? Niet meer via traditionele reclame, dat werkt niet meer. Wel door relevante content aan te bieden via het juiste kanaal. Vandaag is content king als het gaat om online marketing. En distribution is queen want als niemand je content ziet, is al je moeite voor niks geweest.

In deze opleiding leer je hoe je je klant het best informeert tijdens alle etappes van zijn customer journey. Content is de sleutel voor de optimale digitale positionering van je merk of bedrijf.

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2099NOC

Wat leer je in deze opleiding?

De klant beslist zelf waar hij zijn informatie vindt en hoe hij zijn beslissingen neemt. Hij raadpleegt het internet, vraagt na bij vrienden en op sociale media en analyseert wat andere gebruikers over jouw product/merk te vertellen hebben. Daarom is het belangrijk dat je je content zo doelmatig mogelijk inzet voor jouw doelgroep.

  • Hoe bouw je een contentstrategie uit?
  • Welke soorten content bestaan er en welke zijn voor jouw bedrijf relevant?
  • Hoe kan je die content inschakelen in de ‘customer journey’?
  • Hoe pak je dit professioneel aan door de creatie van een content calender?

Doelgroep

Je werkt in een marketing of communicatieafdeling, je helpt mee aan de uitbouw van de marketingstrategie van je bedrijf.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Je hebt een basiskennis sociale media, communicatie en/of marketing.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van contentmarketing. In deze voorbereidende module leer je:

  • de verschillende soorten content kennen,
  • je content te integreren in de customer journey. een contentkalender op te stellen,
  • hoe je relevante content opmaakt voor jouw doelgroep.

 

Deel 2: Online-klas

Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen, gaan we dieper in op:

  • praktische voorbeelden van content op verschillende (online) platformen,
  • hoe je gestructureerd je content gaat creëren, posten en opvolgen,
  • hoe je via authentieke content in interactie gaat met je doelgroep,
  • welke meettools er zijn om je inspanningen te evalueren en bij te sturen,
  • het concretiseren van jouw persoonlijk actieplan.

 

Deel 3: Na de sessie (zelfstandig werk)

Je hebt de nodige tools (digitale contentkalender, lijst met content ‘formats’, en praktische inzichten) om jouw persoonlijk actieplan uit te werken.