background section

Het belang van bewegen voor wie thuis werkt

Nu thuiswerken in heel wat organisaties een blijver is, is het ook van belang om beweging structureel te integreren in je werkdag. Zitten is het nieuwe roken en steeds meer werknemers klagen over rug-, nek- en schouderpijn. Je kan hier zelf iets aan doen!
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Ik wil deze opleiding volgen in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2230NOC

Wat leer je in deze opleiding?

Ontdek in deze training hoe je op een functionele manier meer beweging in je dag kan brengen, welke stretchoefeningen je veilig kan uitvoeren aan je bureau, welke bewegingen zorgen voor ontspanning en welke voor meer energie. Bereid je voor op een (inter)actieve sessie!

Doelgroep

Iedereen is welkom om deel te nemen aan deze opleiding.

Methode: Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Programma

  • Je wordt je bewust van het belang van bewegen en het risico van te veel zitten
  • Je maakt stijve spieren en gewrichten terug los en je pakt veel voorkomende kwaaltjes aan.
  • Je kan ontspannen via yoga-oefeningen en meer energie krijgen door office fitness.
  • Je maakt hierbij gebruik van de ruimte en de mogelijkheden van je thuiskantoor.
  • Je maakt een plan van aanpak om deze oefeningen in je werkdag te integreren.