background section

Hoe een budget opstellen en controleren in het licht van de risico's?

Je wilt meer weten over de mogelijkheden die een budget je biedt om je te helpen bij het beheren en beheersen van je activiteiten en het bestuur van je bedrijf. Je bent op zoek naar een praktische opleiding die je helpt basisinstrumenten te gebruiken voor het beheer van je organisatie, zodat je snel en correct kan reageren in geval van onvoorziene omstandigheden.

Aarzel niet, schrijf je in voor deze training!

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2232NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Een budget opstellen en beheren;
  • reageren op gevaren door passende maatregelen te nemen;
  • onderscheid maken tussen de soorten kosten, lasten;
  • het break-even punt van een product of dienst bepalen.

Doelgroep

  • zaakvoerder
  • boekhoudkundig of administratief medewerker/verantwoordelijke, ect.
  • afdeling of afdelingsmanager
  • hoofd operationele site of agentschap
  • elk profiel die verplicht is om een budget op te volgen of te produceren

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Deel 1 (autonoom leermoment max. 1,5u):

  • Wat is budgetbeheer? Oorsprong, doelstellingen, link met de strategie
  • Kosten en lasten: direct, indirect
  • Kostenberekening en de bijdrage ervan aan budgettering
  • Verzamelen van informatie

 

Deel 2 (online cursus 3u):

  • De begrotingsprocedure: plan, programma, budget
  • De budgetcyclus · De verschillende soorten budgetten en hun accenten
  • Dashboarding en besturing
  • Gap-analysetechnieken en implementatie van corrigerende maatregelen
  • Praktijkcase die het behalen en beheersen van een budget simuleert

 

Deel 3 (autonoom leermoment max. 1,5u): 

  • Individuele oefensessie met als doel validatie van de verworven vaardigheden