background section

Hoe haal ik meer conversie uit mijn website?

Wist je dat gemiddeld gezien 98% van alle bezoekers je website verlaat zonder iets te doen? Iedereen met een budget kan bezoekers via advertenties inkopen, maar hoe optimaliseer je je website voor conversie? In deze opleiding leer je hoe je van een bezoeker van je site een echte of potentiële klant/prospect maakt.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2302NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Wat conversieratio-optimalisatie is en waarom het een absolute noodzaak is
  • Welke psychologische principes je kan toepassen die de conversie van je website verhogen Je eigen website.
  • We doen een scan op enkele belangrijke conversiepunten
  • Hoe je zelf een A/B test opzet met een goed gevormde hypothese
  • Welke tools je kunnen helpen om je conversie te verhogen

Doelgroep

Je bent verantwoordelijk voor de website van je bedrijf.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1 Online
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas Online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3 Online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen voorkennis vereist, een basiskennis van Google Analytics is wel mooi meegenomen.

Programma

Deel 1: Vóór de sessie (autonoom leermoment) (1 à 2h)

  • Stap 1: Wat is CRO?
  • Stap 2: Introductie tot de 6 conversiefactoren van het LIFT-model
  • Stap 3: Welke kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden kan jij makkelijk gebruiken om je website te testen op conversie?
  • Stap 4: Welke tools kan je gebruiken om je conversie te verbeteren en tests mee op te zetten

 

Deel 2: Online-klas (3h)

  • Wat is CRO?
    • Hoe en waar richten we als mensen onze aandacht op een pagina?

  • Het samenspel van copy & tekst
    • Niet afbeeldingen maar teksten verkopen. Het belang van Call-to-actions en micro-copy.
    • Scan- en leesbaarheid
    • Oefening rond headlines met de headline shaker maker.

  • Voldoet jouw website aan de 6 conversiefactoren?

  • Conversietesten opzetten
    • Leren uit kwalitatieve en kwantitatieve methodes om inzichten over je site te verwerken.
    • Hypotheses leren formuleren.
    • Aan de slag met Google Optimize om een A/B test op te zetten.

 

Deel 3: Na de online-klas (autonoom leermoment)

  • Verankering van de leerstof + verdere resources zoals CXL