
Hoe haal ik meer conversie uit mijn website?
Deze opleiding, exclusief voor jouw collega's? Dat kan!
- Opleidingstype
Online-klas
- Opleidingsduur
0.5 dag
- Volg deze opleiding in het:NL, FR
- Opleidingscode
DL2302NOC
Wat leer je in deze opleiding?
- Wat conversieratio-optimalisatie is en waarom het een absolute noodzaak is
- Welke psychologische principes je kan toepassen die de conversie van je website verhogen Je eigen website.
- We doen een scan op enkele belangrijke conversiepunten
- Hoe je zelf een A/B test opzet met een goed gevormde hypothese
- Welke tools je kunnen helpen om je conversie te verhogen
Doelgroep
Leermethode: Online-klas
Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
- Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
- Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.
- Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Vereiste voorkennis
Programma
Deel 1: Vóór de sessie (autonoom leermoment) (1 à 2h)
- Stap 1: Wat is CRO?
- Stap 2: Introductie tot de 6 conversiefactoren van het LIFT-model
- Stap 3: Welke kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden kan jij makkelijk gebruiken om je website te testen op conversie?
- Stap 4: Welke tools kan je gebruiken om je conversie te verbeteren en tests mee op te zetten
Deel 2: Online-klas (3h)
- Wat is CRO?
- Hoe en waar richten we als mensen onze aandacht op een pagina?
- Hoe en waar richten we als mensen onze aandacht op een pagina?
- Het samenspel van copy & tekst
- Niet afbeeldingen maar teksten verkopen. Het belang van Call-to-actions en micro-copy.
- Scan- en leesbaarheid
- Oefening rond headlines met de headline shaker maker.
- Voldoet jouw website aan de 6 conversiefactoren?
- Conversietesten opzetten
- Leren uit kwalitatieve en kwantitatieve methodes om inzichten over je site te verwerken.
- Hypotheses leren formuleren.
- Aan de slag met Google Optimize om een A/B test op te zetten.
Deel 3: Na de online-klas (autonoom leermoment)
- Verankering van de leerstof + verdere resources zoals CXL