background section

Hoe kan ik het verkoopsproces beïnvloeden?

Tussen het moment van prospecting en het sluiten van de deal doorloop je samen met je klant een aantal fases. Dankzij een goed inzicht in de verschillende stappen van het verkoopproces weet je op welk moment je echt invloed kan uitoefenen. In deze opleiding leer je de opeenvolgende stappen onderscheiden en zal je ontdekken hoe je een meerwaarde kan creëeren in elke stap van het proces.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2103NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je:

  • welke stappen je doorloopt vanaf het eerste contact tot het afronden van een deal,
  • welk professioneel gedrag bij welke etappe behoort,
  • de bewuste en onbewuste behoefte van de klant of prospect te achterhalen,
  • hoe je effectief invloed kan uitoefenen op de verschillende stappen,
  • basistechnieken om het proces op te volgen.

Doelgroep

Junior en senior sales, commerciële medewerkers en marketeers.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Het belang van je eigen commerciële ingesteldheid.
  • Jouw klant koopt een resultaat.
  • Jouw klant zoekt toegevoegde waarde.
  • Je kan onmogelijk iets verkopen wat je zelf niet voldoende kent of waar je niet helemaal achter staat.
  • Daarna ontdek je de 6 fases van het verkoopproces aan de hand van concrete voorbeelden.

 

Deel 2: online-klas

  • Interactieve plenaire sessie, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.
  • Break-out rooms waarin de fases van het verkoopproces worden ingeoefend en besproken.
  • Mentimeter met input over de verschillende onderdelen van het proces.
  • Hoe ben je bewuster en heb je meer impact op elke fase van het verkoopproces?

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leeroment)

  • Je ontvangt de presentatie.
  • De Mentimeter input wordt gedeeld met alle deelnemers.