background section

Hoe maak ik van een lead een klant?

Hoe start je een relatie met een nieuwe prospect die op eigen initiatief contact zoekt? Hoe contacteer je die klant en hoe bouw je een vertrouwensrelatie op? En hoe onderscheid je je van je concurrenten ? Want een klant die zelf contact opneemt, doet dit ook met andere leveranciers. Hoe zorg je ervoor dat hij voor jou kiest? Kortom in deze opleiding leer je hoe je een binnenkomende lead behandelt
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2107NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je hoe je de klant online benadert, zijn vertrouwen wint en je kans op succes vergroot.

  • Hoe definieer ik een kwalitatieve lead?
  • Hoe wek ik zijn interesse?
  • Hoe maak ik een eerste gesprek interactief?
  • Hoe volg ik mijn leads op?

Doelgroep

Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Nadenken over je behoeften en wat je verwacht van de opleiding.
  • Oefening: hoe komen leads vandaag bij jullie binnen, welke prioriteit geef je hen?

 

Deel 2: online-klas

  • Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en beste praktijken.
  • Hoe komen leads vandaag bij jullie?
  • Hoe zorg ik voor een goede kwalificatie van de lead?
  • Welke elementen zorgen voor betrokkenheid en hoe transformeer ik de lead naar een prospect?
  • Welke vragen stel je om het commitment van je klant te krijgen om een eerste sales gesprek te hebben?
  • Persoonlijk actieplan.

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leermoment)

Je krijgt een groot aantal voorbeelden van vragen.