background section

Hoe organiseer en structureer ik een commercieel gesprek vanop afstand?

Virtuele vergaderingen zijn momenten van waarheid waar tijd van essentieel belang is. De referentiepunten zijn anders dan bij face-to-face vergaderingen. Deze momenten op afstand vereisen een goede voorbereiding en organisatie om de aandacht vast te houden en toch geconcentreerd te blijven.

Heb je binnenkort een verkoopsgesprek op afstand? Hoe organiseert u deze virtuele vergadering? Hoe kunt u de verschillende momenten van deze ontmoeting in de juiste volgorde plaatsen om uw prestaties te optimaliseren en zelfs uw conversie tijdens uw contacten te verbeteren?

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2091NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • U hebt een efficiënte structuur voor een zakelijk gesprek op afstand verworven
  • U hebt de formulering van een SMART doelstelling toegepast
  • U hebt uw zakelijke impact op afstand verbeterd

Doelgroep

Verkopers die de voorbereiding van hun virtuele vergaderingen willen verbeteren om hun verkoopeffectiviteit op afstand aanzienlijk te verhogen

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Face-to-face verkoopgesprekken te hebben gevoerd en kennis van de basistechnieken inzake verkoop

Programma

  • Een "pre-sessie" zelfstudie gedeelte

U leert, in uw eigen tempo, enkele theorie en oefeningen (duur: 1u30 tot 2u max)

 

  • Online-klas

We bespreken de ijkpunten en de concrete situaties waarmee u geconfronteerd wordt (duur: 3u)

 

Structurering van het gesprek:

  • voorbereidingsfasen - fasen van het gesprek zelf (opstart, SMART doelstelling, ontdekkingsfase,argumentatiefase en behandeling van bezwaren,afsluiting)
  • opvolgingsfasen
  • tijdsbeheer

 

Het scripten van sequenties:

  • wat asynchroon kan worden verzonden en voorbereid
  • de sequenties van een virtuele vergadering

 

Het technisch beheervan de verkoop op afstand:

  • De tools
  • De timing
  • De interacties

 

  • Een zelfstudie "post-sessie" deel

Dit deel zal u helpen uw nieuwe kennis om te zetten in een concreet actieplan (duur: 1 uur)