background section

Hoe organiseer ik de onboarding van mijn klant?

Een vlotte onboarding is een krachtig instrument om klanten te fideliseren. Klanten die je website voor het eerst bezoeken zullen extra gemotiveerd zijn om terug te keren als hun onboarding vlot en aangenaam is verlopen. Dankzij deze ervaring leg je de basis voor een duurzame relatie met je klant. Onboarding is het geheel van handelingen die een nieuwe bezoeker doet tussen zijn eerste bezoek op je site en het moment waarop hij een regelmatige gebruiker wordt. Een goed georganiseerde onboarding zal de fidelisering en de tevredenheid van je klant versterken. Onderschat nooit het belang van een eerste indruk en de mond aan mond reclame die erop volgt. Na deze opleiding zal je bedrijf zijn cost to serve (de klant autonoom maken) en zijn time to serve verkorten en zijn conversie- en retentieratio verhogen.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2300NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze opleiding komen volgende items aan bod:

  • Wat is onboarding?
  • Hoe brengt u uw klanten onboarding in kaart?
  • Hoe potentiële wrijvingspunten definiëren en erop anticiperen?
  • Hoe kunt u uw klantenonboarding aantrekkelijk maken?
  • Hoe maak je je klanten onboarding productief?

Doelgroep

Digitale marketeers en marketing managers/zaakvoerders van KMO’s.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis vereist. De opleiding “ Hoe haal ik meer conversie uit mijn website?” is wel een uitstekende basis.

Programma

Deel 1 : Vooraf (autonoom online leermoment)

  • Wat is de onboarding van een klant ?
  • De mapping
    • Hoe voorkom je wrijvingsmomenten, frustraties, onrust.. ?
    • Hoe maak ik dit proces productief ?
    • Hoe maak ik onboarding atrractief?
  • Tools en templates voor de brainstorm met Figjam
    • Een gebruikersaccount Figjam aanmaken voor de live online klas.
  • De contactmomenten

 

Deel 2 : Online klas

  • De doelstellingen en de invalshoek van je onboarding definiëren
  • De mapping ontwerpen met een virtueel klasbord.
  • Rollenspellen

 

Deel 3 : Na (autonoom online leermoment)

  • Extra leermateriaal, tips en nuttige links.