
Hoe organiseer ik mijn tijd en digitaal boekhoudwerk?
U wilt uw boekhoudkundige taken beter te kunnen uitvoeren, maar u merkt dat het digitale en tijdsaspect u parten speelt. U wenst uw boekhoudkundige programma’s beter onder te knie te krijgen door beter te begrijpen hoe ze werken. U wenst te weten welke taken u mogelijks zou kunnen automatiseren.
U wenst zelf een eerste poging te kunnen ondernemen bij het uitzoeken van een boekhoudkundig probleem in uw programma om zo tijd te besparen. U wenst vlotter en efficiënter te communiceren met uw interne of externe ICT partner bij het oplossen van een probleem m.b.t. uw boekhoudprogramma’s. Aarzel niet langer en schrijf u direct in voor onze training.
Organiseer deze opleiding in jouw bedrijf
Dat kan vanaf 6 deelnemende werknemers!
- Opleidingstype
Online-klas
- Opleidingsduur
0.5 dag
- Volg deze opleiding in het:NL, FR
- Opleidingscode
DL2264NOC
Wat leer je in deze opleiding?
- Uw tijd analyseren die u aan verschillende boekhoudkundige taken besteedt
- Kritisch kijken naar tijds-efficiënte boekhoudtaken en sunk cost.
- De markt verkennen welke taken u zou kunnen automatiseren
- Administratieve en boekhoudsoftware beter begrijpen door hun werking abstract te analyseren.
- Tools en tricks delen om een aantal dagdagelijkse taken makkelijker te laten verlopen.
- Efficiënt en constructief communiceren met uw interne en externe ICT partner
Doelgroep
- Zaakvoerder, interne controller, intern accountant
- Financieel medewerker, administratief medewerker
- Debiteurenbeheerder of crediteuren beheerder
- Ieder profiel dat in contact komt met administratieve of boekhoudsoftware
Leermethode: Online-klas
Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
- Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
- Stap 2: online-klas (3 uur)
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.
- Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Programma
Deel 1 (autonoom leermoment max. 1,5u):
- Kennismaking de concepten software en hardware
- Verkenning van de marktsituatie van administratieve en boekhoudkundige software
Deel 2 (online klas 3u):
- Standaard onderdelen m.b.t. administratie software en boekhoudpakketten.
- Uitwisseling van praktische dagdagelijkse tools en tricks om het werk aangenamer te maken, waaronder maar niet beperkt tot: outlook, screenshots, gratis tools, office basics.
- Praktische organisatie tips om het werk te organiseren en enkele courante timemanagement filosofieën.
- Praktische oefeningen om efficiënter problemen te communiceren met uw ICT partner.
Deel 3 (autonoom leermoment max. 1,5u):
- Individuele oefeningen die de validatie van verworven vaardigheden mogelijk maken