background section

Hoe overtuig ik in 10 minuten in de interim-sector?

Als uitzendconsulent ontmoet je voortdurend nieuwe uitzendkrachten of klanten. Is het soms een uitdaging om hen te overtuigen om met jou samen te werken? Dan is deze opleiding iets voor jou!

De competentie 'overtuigen' is heel erg belangrijk in je beroep binnen een uitzend- of selectiekantoor. Het kan gaan om het overtuigen van een uitzendkracht om een opdracht te aanvaarden die afwijkt van de verhoopte taak of hem een opleiding voor te stellen. Anderzijds kan het ook gaan om een klant ertoe aan te zetten samen te werken met een uitzendkracht die niet aan al zijn criteria voldoet of om een prospect te overtuigen beroep te doen op uitzendarbeid. In je dagdagelijkse job doe je veel beroep op uw overtuigingskracht. Tijdens deze opleiding maak je kennis met de basiskennis rond 'overtuigen', met oefeningen en oefensituaties.

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2046NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kent de essentiële stappen van een overtuigingsgesprek
  • Je scherpt je luistervaardigheid aan zodat je beter kan identificeren wat je klant belangrijk vindt
  • Je bouwt een argumentatie op die rekening houdt met de behoeften van je klant

Doelgroep

Uitzendconsulenten en kantoorverantwoordelijken.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Het doel van de opleiding bestaat erin uitzendconsulenten voor te bereiden op verschillende situaties waarin ze hun gesprekspartner (een klant, een kandidaat of een uitzendkracht) moeten overtuigen.

 

  • Inzicht hebben in het verkoopproces (van voorbereiding tot opvolging)
  • Luisteren en de juiste vragen stellen om de behoeften van je gesprekspartner te identificeren
  • De aankoopredenen van je klant begrijpen om je argumentatie aan te passen en zo je klant beter te kunnen overtuigen
  • Verschillende theoretische concepten in de praktijk brengen in het licht van concrete casussen uit de uitzendsector:
    • een kandidaat overtuigen om een opdracht aan te nemen
    • een uitzendkracht overtuigen om een opleiding te volgen
    • een bedrijf overtuigen om te werken met een uitzendkracht die niet volledig beantwoordt aan het gezochte profiel
    • een prospect overtuigen om te werken met uitzendkrachten of via jouw kantoor in het bijzonder

 

Misschien interesseren de volgende opleidingen je ook: