background section

Hoe pas ik mijn salespitch aan in functie van de klant?

Een krachtige pitch kan deuren openen. Hoe gerichter je boodschap hoe groter de kans op een echt contact met je prospect of klant. In deze opleiding ga je aan de slag met het ontwerpen van je eigen professionele verhaal. Je leert op een kernachtige manier jezelf en je bedrijf voor te stellen terwijl je rekening houdt met de specifieke situatie waarin je je bevindt.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2108NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Inzien dat een pitch geen loutere beschrijving is van je activiteiten maar vooral een manier om een dialoog te initiëren.
  • In enkele seconden je product/dienst duidelijk maken.
  • De noodzakelijke basiselementen van een pitch.
  • Hoe pas je je pitch aan in functie van de context, de prospect en het communicatiekanaal.

Doelgroep

Je bent junior of senior sales of commercieel medewerker in binnen- of buitendienst.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas (3 uur)
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Korte video van klassieke sales pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.

 

Deel 2: online-klas

  • Interactieve plenaire sessie, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.
  • Break-out rooms met pitch oefeningen.
  • Mentimeter met input over de verschillende pitch onderdelen.
  • Pitch aanpassing aan verschillende klanten, domeinen en situaties.
  • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je ontvangt de presentatie.
  • De Mentimeter pitches worden gedeeld met alle deelnemers.