background section

Hoe succesvol adverteren op Facebook en Instagram?

Je hebt eventueel notie over hoe je een advertentie moet opzetten in Facebook en Instagram, maar bent niet zeker of je alles volgens de regels van de kunst toepast? In deze opleiding leer je hoe je performante Facebook- en Instagramcampagnes opzet en beheert.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2097NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Welke advertentiemogelijkheden bestaan er binnen Facebook & Instagram?
  • Hoe maak je doelgroepen aan op Facebook en Instagram?
  • Hoe zet je campagnes en advertenties op?
  • Hoe je resultaten duidelijk kan analyseren en rapporteren?

Doelgroep

Digitale marketeers, marketingverantwoordelijken/zaakvoerders van KMO's.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1 Online
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas Online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3 Online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist. Toegang hebben tot een bedrijfspagina in Facebook is wel een voorwaarde. Een Facebook Bedrijfsmanager account aanmaken leer je in de voorbereiding op het leerplatform Karibu.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Maak een Facebook-pagina
  • Maak een Facebook Business-account aan
  • Installeer een Facebook pixel op uw site
  • Voorzie de nodige tools zoals foto's, teksten voor de creatie van uw advertenties

 

Deel 2: Online-klas 

  • Inleiding tot advertising
  • De basisregels van Facebook-adverteren en het begrijpen van de verschillende doelstellingen van een campagne
  • De 3 manieren om je publiek te targeten en hoe je verschillende doelgroepen creëert
  • Campagnes, advertentiesets en advertenties creëren
  • Welk type advertenties bestaan er ?
  • Analyseer en verbeter uw resultaten

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om uw vragen te beantwoorden
  • Uitvoering van de verschillende campagnes