background section

Hoe verkoop ik meer door krachtige vragen te stellen?

Hoe bouw je een vertrouwensband op met je klant? Eén antwoord: door aandachtig te luisteren. Je stelt niet je product of je diensten centraal maar je geeft integendeel full focus aan de noden van je klant. Een juiste vraagtechniek staat daarbij centraal. Stel de juiste vragen en je komt al snel te weten wat je klant écht nodig heeft. Kortom in deze opleiding leer je de basistechnieken van het verkoopsgesprek.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2104NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je welke vragen je kan stellen om te begrijpen wat je klant écht wil, hoe je doorvraagt en aangeeft dat je actief luistert. Een goede vraagstelling is de beste basis voor het onderhandelingsproces. 

  • Hoe toon je dat je actief luistert?
  • Gerichte open vragen
  • Gestructureerde vragen
  • Luisteren - Samenvatten – doorvragen tot op detailniveau
  • Rationele en emotionele koopmotieven achterhalen 

 

Doelgroep

Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Nadenken je verwachtingen van deze opleiding
  • Whitepaper lezen over krachtige vragen en de impact ervan
  • Demofilmpje bekijken van krachtige vragen

 

Deel 2: Online-klas

  • Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en beste praktijken.
  • Wat is actief luisteren en wat is het niet?
  • Methodes om je actief luisteren te bevorderen.
  • Wat zijn krachtige vragen, hoe vraag je door en hoe zorg je voor een meerwaarde voor je klant?
  • Hoe omzeil je op een krachtige en proactieve manier tegenwerpingen?

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je krijgt een groot aantal voorbeelden van vragen
  • Stel je eigen krachtige vragenlijst samen en experimenteer hiermee tijdens je sales gesprekken