background section

Hoe voer ik een commerciëel, klantgericht telefoongesprek?

Klanten binnenhalen is slechts 1 stap in een duurzame klantenrelatie. Het klantencontact onderhouden en de klant het gevoel geven dat hij wordt begrepen en geholpen is niet te onderschatte andere stap. Commerciële binnendienstmedewerkers bepalen, vaak onbewust, mee of een klant blijft of de concurrentie gaat opzoeken. Tijdens deze opleiding word je je bewust van de impact die je hebt op het gedrag van de klant en hoe je een duurzame samenwerking kan ondersteunen door klantgericht te telefoneren.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2242NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Wat is klantgerichtheid en hoe pas je dit toe?
  • Bewust worden van de impact dat het contact met de binnendienstmedewerker heeft op de samenwerking voor de klant.
  • Het gedrag van de klant positief te beïnvloeden door het eigen gedrag aan te passen.
  • Wat de meerwaarde is van actief luisteren aan de telefoon en hoe je dit doet.

Doelgroep

Elke werknemer die telefonisch klantencontact heeft.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

  • Vooraf (autonoom online leermoment)

Aan de hand van een introductiefilmpje en via wat achtergrondinformatie nemen we je mee in het thema over klantgerichtheid. We schotelen je enkele situaties voor en laten je zelf inschatten of deze voor jou al dan niet klantgericht overkomen.

 

  • Online sessie

Tijdens de online klas gaan we aan de slag met jullie casussen en vragen en oefenen we in. We pakken dit heel praktisch en interactief aan en geven je tools om zo klantgericht mogelijk te telefoneren.

 

  • Na (autonoom online leermoment)

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen, en nodigen je uit om te reflecteren wat je al in de praktijk hebt toegepast en wat je nog dient te verbeteren. Uiteraard vragen we je ook om na te denken hoe je deze positieve verandering wilt aanpakken.