background section

LinkedIn: hoe haal ik waardevolle leads binnen?

LinkedIn is het grootste social media platform voor B2B leads. Je kan als verkoper vandaag niet meer om deze tool heen, maar hoe zet je deze tool in om prospects te vinden en vervolgens van deze prospects klanten te maken? In deze opleiding ontdek je al doende samen met je medecursisten de basisprincipes van lead generation via LinkedIn.

Geen sessies

Er zijn momenteel geen sessies voorzien. Houd deze pagina in het oog. In de komende weken of maanden voegen we de nieuwe startdatum toe.

  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2101NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je: 

  • hoe je Linkedin Search kan inzetten om prospects te vinden (geavanceerd zoeken),
  • het verschil tussen LinkedIn Free en LinkedIn premium,
  • zoekopdrachten opslaan en alerts instellen, 
  • de functie van LinkedIn Groepen, 
  • hoe je content kan plaatsen,
  • hoe je in interactie kan gaan.

Doelgroep

Junior en senior sales, commerciële medewerkers en marketeers die meer gebruik willen maken van Linkedin om echt leads te genereren en nieuwe klanten aan te trekken.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas (3 uur)
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist. We raden je wel aan om deze module pas te volgen wanneer je al een aantrekkelijk Linkedin profiel hebt aangemaakt.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van social selling. In deze voorbereidende module leer je:

  • Linkedin Search inzetten om prospects te vinden (geavanceerd zoeken),
  • het verschil tussen linkedIn free en LinkedIn premium,
  • de functie van LinkedIn Groepen,
  • hoe je content kan plaatsen,
  • hoe je in interactie kan gaan met je doelgroep.

 

Deel 2: online-klas

Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen, gaan we dieper in op:

  • praktische voorbeelden van leadgeneration via social selling technieken,
  • in interactie gaan via LinkedIn groepen,
  • posts van mensen uit je netwerk het concretiseren van jouw persoonlijk actieplan.

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leermoment)

Je hebt de praktische inzichten verworven om jouw persoonlijk social selling actieplan uit te werken en leads te genereren voor jouw business.