
LinkedIn: hoe creëer ik een professioneel verkoopsprofiel?
Organiseer deze opleiding in jouw bedrijf
Dat kan vanaf 6 deelnemende werknemers!
- Opleidingstype
Online-klas
- Opleidingsduur
0.5 dag
- Volg deze opleiding in het:NL, FR
- Opleidingscode
DL2100NOC
Wat leer je in deze opleiding?
In deze interactieve workshop leer je wat de basis elementen zijn voor een goed LinkedIn profiel. Je leert je profiel aantrekkelijk te maken, en vooral welke informatie je kan delen om gezien te worden.
- Visueel: profielfoto, achtergrondafbeelding
- Een opvallende kopregel
- Samenvatting van je missie, motivatie en vaardigheden
- Delen van je profiel met een breder netwerk
- Een persoonlijke url aanmaken om hoger te scoren in zoekmotoren
- Hoe post ik een bericht? Op welk moment?
- Wat leer ik uit de statistieken van LinkedIn?
Doelgroep
Leermethode: Online-klas
Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
- Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
- Stap 2: online-klas (3 uur)
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.
- Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Vereiste voorkennis
Je hebt geen specifieke voorkennis nodig. Wel een reeds bestaand en ingevuld Linkedin profiel.
Programma
Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)
- Je maakt een persoonlijk LinkedIn profiel aan.
- De bouwstenen van een professionele uitstraling op jouw persoonlijk LinkedIn profiel (tekstueel en visueel).
- Een programma om aantrekkelijke visuals te maken.
Deel 2: Online-klas
- Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen en het delen van ervaringen, kom je te weten hoe je een aantrekkelijk verkoopsprofiel maakt op LinkedIn.
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk profiel en een bedrijfspagina?
- Wat en hoe te posten?
- Hoe en met wie connecteren?
- Updates en statistieken
- LinkedIn groepen
- Persoonlijk actieplan
Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)
- Je brengt je profiel optimaal in orde (zowel je persoonlijk profiel als je bedrijfsprofiel).
- Je maakt je lid van relevante LinkedIn groepen.
- Je start met je netwerk uit te breiden door het leggen van connecties.
- Je start met posten en in interactie gaan via posts van anderen.