background section

Maak van LinkedIn je beste verkoper: hoe haal je het maximum uit social selling? (advanced)

In deze interactieve workshop leer je hoe je LinkedIn kan inzetten om prospects te vinden, en hoe je jezelf beter positioneert op Linkedin. Daarnaast leer je ook hoe je meer zichtbaarheid en credibiliteit kan krijgen door aandacht te besteden aan de Social Selling Index. Je krijgt ook tips over welke content je kan plaatsen en hoe je in interactie kan gaan met je doelgroep met als doel nieuwe klanten te winnen. We bekijken eveneens de mogelijkheden van de LinkedIn Sales Navigator.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2304NOC

Wat leer je in deze opleiding?

In deze interactieve workshop leer je:

  • het principe van social selling,
  • hoe je Linkedin Search kan inzetten om prospects te vinden (geavanceerd zoeken),
  • het verschil tussen LinkedIn Free en LinkedIn premium,
  • zoekopdrachten opslaan en alerts instellen,
  • de functie van LinkedIn Groepen,
  • hoe ga je om met content van jezelf, maar ook van anderen,
  • hoe je in interactie kan gaan,
  • een introductie van de mogelijkheden van de LinkedIn Sales Navigator.

Doelgroep

Junior en senior sales, commerciële medewerkers en marketeers die meer gebruik willen maken van Linkedin om echt leads te genereren, nieuwe klanten aan te trekken en de relatie met bestaande klanten te versterken.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas (3 uur)
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

We raden aan om deze opleiding pas te volgen als je de opleiding: ‘Leer LinkedIn kennen’ hebt gevolgd. In deze opleiding komen advanced technieken aan bod.

Programma

Vooraf (autonoom online leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van social selling. In deze voorbereidende module leer je:

  • begrijpen wat ‘social selling’ is,
  • het principe van de ‘social selling index’,
  • je doelgroep vergroten,
  • interesse wekken,
  • geloofwaardigheid creëren,
  • behoefte opwekken.

 

Online klas

Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen, gaan we dieper in op:

  • praktische voorbeelden van leadgeneration via social selling technieken en de LinkedIn Sales Navigator,
  • je SSI-score interpreteren en bijsturen,
  • in interactie gaan via LinkedIn groepen,
  • posts van mensen uit je netwerk omzetten naar mogelijke leadgeneration,
  • het concretiseren van jouw persoonlijk actieplan.

 

Na (autonoom online leermoment)

Je hebt de praktische inzichten verworven om jouw persoonlijk social selling actieplan uit te werken en leads te genereren voor jouw business.