background section

Leadership op afstand: de verbinding en communicatie met mijn team verbeteren

Aangezien de werkgewoonten de laatste jaren veranderd zijn, is niet iedereen van je team altijd aanwezig op de werkvloer. Je moest je team anders leiden op basis van die nieuwe realiteit. In die nieuwe werkomstandigheden is de communicatie binnen het team niet altijd optimaal en is de connectie tussen jou en je medewerkers misschien niet meer zo sterk.

Welke tools kan ik gebruiken om die communicatie te verbeteren? Hoe kan ik me aanpassen aan de verschillende communicatiestijlen in een context van leidinggeven op afstand? Wat kan ik zo snel mogelijk invoeren om verder te bouwen op wat er al is?

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2002NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • de verschillende communicatietypes herkennen in het kader van teammanagement op afstand;
  • kanalen en tools gebruiken die communicatie en connectie op afstand bevorderen;
  • de verschillende communicatieprofielen van medewerkers herkennen en je eraan aanpassen om de connectie op afstand te bevorderen;
  • een actieplan opstellen op basis van wat je geleerd hebt om de uitdagingen aan te gaan die er in jouw team zijn op het vlak van leidinggeven op afstand.

 

Als u nog op zoek bent naar een manier om een hybride teamkader te organiseren, kunt u kiezen voor de volgende opleiding: Hybride team management: creëer een effectieve en stimulerende werkomgeving

Doelgroep

Je bent manager of leidt een team dat op afstand of hybride werkt

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Als je nog zoekt hoe je een kader kan creëren om je team op een vlotte manier hybride te laten werken, is deze opleiding een goede keuze:

Programma

Deel 1: online modules

  • Bedrijfscontext en impact van verandering
  • Communicatie
  • Prestaties

 

Deel 2: online les

  • Moeilijkheden op het terrein en mogelijkheden
  • Nuttige communicatietools
  • De verschillende communicatieprofielen van medewerkers en de impact op het leidinggeven op afstand
  • Mijn actieplan

 

Deel 3: online module

  • Opvolging van het actieplan