background section

Marketing en artificiële intelligentie: een introductie

In deze opleiding gaan we na hoe je Artificiële Intelligentie (AI) kan inzetten in je marketing activiteiten. Artificiële intelligentie bootst de menselijke intelligentie na op basis van algoritmes. Daardoor kunnen computers denken en handelen zoals mensen. Waarom zouden we AI integreren in onze marketing? De reden is heel eenvoudig: het zal je een hoop werk besparen ! Artificiële intelligentie (AI) wordt reeds breed toegepast in digitale marketing. Slimme computers bepalen vandaag het surfgedrag en aankoopgedrag van de consument. Ontdek de voordelen van artificiële intelligentie voor jou en je klant in deze online workshop.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2301NOC

Wat leer je in deze opleiding?

De verschillende functionaliteiten van AI leren kennen :

  • Wat is artificiële intelligentie en in welke domeinen wordt ze gebruikt?
  • Hoe integreert marketing artificiële intelligentie?
  • Hoe kunnen we de klantenervaring en het contact met klanten verbeteren dankzij AI?
  • Wat is hyper-personalisatie ? Wat is Data Marketing ?
  • Wat kunnen we automatiseren en optimiseren dankzij AI ?
  • Welke AI tools kunnen je helpen om je marketing te verbeteren?

 

Overzicht van bestaande technologieën :

  • Creatie van geschreven en visuele content
  • Het maken van analyses
  • Het voorspellen van trends
  • Natural Language Processing (NLP).

Doelgroep

Digitale marketeers, marketing verantwoordelijken en zaakvoerders van KMO’s.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas (3 uur)

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Introductie: Wat is AI?
    • In welke domeinen wordt AI toegepast?
    • Voordelen en beperkingen van AI.

  • Hyper-personalisatie en data marketing
    • Wat is hyper-personalisatie?
    • Definitie van data marketing.
    • Data verzamelen en beheren.
    • Gegevens analyseren om fouten te vermijden en trends te voorspellen.
    • Quizz

  • AI ten dienste van de klantervaring
    • Chatbot en klantenrelatie.
    • Voice assistentie en voice search, een sales booster?
    • Nieuwe klantervaringen.

  • Automatiseren en optimiseren
    • Creatie (copywriting, illustraties, foto’s...)
    • Conversies
    • Publiciteitscampagnes

 

Deel 2: Online-klas

  • De toepassingen van AI in marketing
  • AI-marketing toepassen in je customer journey
  • AI-marketing tools ontdekken en gebruiken.

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Aanvullende leerstof, tips en nuttige links.