background section

Online marketing: hoe kies ik de juiste strategische kanalen voor mijn business?

Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, Tiktok, etc. Ze zijn niet meer op één hand te tellen, de sociale media-kanalen. Voeg daar nog je eigen website en/of een mailingprogramma aan toe en het wordt helemààl onoverzichtelijk, maar wil je vandaag je klanten bereiken dan moet je op die kanalen actief zijn. In deze opleiding leer je op welke kanalen je best inzet voor jouw specifieke business en wat er allemaal bij komt kijken.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2093NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe bepaal je je doelgroepen en doelstellingen: Wie zijn je klanten? Hoe kun je ze bereiken?
  • Welke media inzetten voor welke doelstelling?
  • Welke kanalen zijn nuttig voor jouw business?
  • Duidelijk en consistent online communiceren met je (potentiële) klant.
  • De basics van een online marketing strategie.

Doelgroep

Digitale marketeers, marketingverantwoordelijken/zaakvoerders van KMO's.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas (3 uur)
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Programma

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van online marketing. In deze voorbereidende module leer je hoe je:

  • jouw doelgroep vindt,
  • het juiste acquisitiekanaal kiest,
  • je waardepropositie bepaalt.

 

Deel 2: Online-klas

Door middel van interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen verdiepen we de volgende thema's:

  • hoe Belgen zich gedragen op internet.
  • wat zijn de tools om personae te identificeren.
  • oe je inspiratie kunt putten uit concurrenten,
  • concrete voorbeelden van waardepropositie.

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

Je beschikt over de nodige tools zoals het Digital Marketing Canvas en een verklarende video om te begrijpen hoe je het moet gebruiken (alleen of in een team).