background section

Telefonisch prospecteren voor commerciële medewerkers

De klant overhalen om een kennismakingsgesprek in te plannen is niet vanzelfsprekend. Je stoot heel vaak op weerstand en dit start al bij de juiste persoon aan de lijn te krijgen. In deze opleiding leer je stapsgewijs hoe je een prospectiecall het best opbouwt en tegelijk hoe je je aanpak kan afstemmen op de klant. Daarnaast krijg je nog heel wat tips & tricks om het telefonisch prospecteren niet langer uit te stellen, maar succesvol aan te pakken en er energie uit te krijgen.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2314NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je optimaal voorbereiden op telefonische prospective.
  • Efficiënt telefonisch prospecteren via een script op maat van jouw bedrijf of product.
  • Omgaan met weerstand aan de telefoon.
  • De klant overtuigen om tijd vrij te maken voor een kennismakingsgesprek d.m.v. een korte behoefte-analyse.

Doelgroep

Elke werknemer die telefonisch prospecteert.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas (3 uur)
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

  • Stap 1 (autonoom online leermoment)

Aan de hand van een vragenlijst reflecteer je over wat jouw valkuilen zijn in het telefonisch prospecteren. Waar loop je tegenaan? En vooral: wat houdt je tegen?

 

  • Stap 2: online-klas

Tijdens de online groepssessie les gaan we op zoek naar een belscript dat aansluit bij jouw organisatie, product of dienst. Je leert een elevator pitch op te stellen en deze aan te passen op maat van de klant. Door enkele korte gerichte vragen leer je interesse te wekken bij de klant en een korte behoefte-analyse uit te voeren.

Vervolgens weet je de prospectiecall af te sluiten met een afspraak en uiteraard de bijhorende adrenaline-kick! Al deze zaken zal je op een interactieve manier aangeleerd krijgen met voldoende ruimte om alles onmiddellijk in te oefenen.

 

  • Stap 3 (autonoom online leermoment)

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen in een filmpje, en nodigen je uit om dit te gaan toepassen in de praktijk.