background section

Verhoog je impact door een klantgerichte attitude

Organisaties zetten alles op alles om goed te doen voor hun klanten en tevredenheid bij klanten na te streven. Naast allerlei initiatieven op organisatieniveau (zoals het uittekenen van een customer journey, een klantgerichte strategie, missie en visie, tevredenheidsbevragingen, … ) kan ook iedere individuele medewerker een verschil maken door een klantgerichte attitude en aanpak.

Elk contact van een medewerker met de klant levert een klantenervaring op en is dus een moment dat er toe doet. In deze online opleiding ga je met concrete tips en oefeningen aan de slag.

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2331NOC

Wat leer je in deze opleiding?

Bij klantgerichtheid staat de beleving van de klant centraal. De tevredenheid van een klant hangt af van de mate waarin aan verwachtingen en behoeften van klanten wordt voldaan met onze producten en dienstverlening.

 

Aan de hand van praktische voorbeelden leer je:

  • Hoe je de verwachtingen van je klant kan achterhalen.
  • Hoe je de verwachtingen kan managen.
  • Hoe je een tevreden en trouw klantenbestand opbouwt door een klantgerichte aanpak.
  • Wat klantgerichte communicatie is.
  • Hoe je klantgerichte gesprekken voert.
  • Hoe je moeilijke gesprekken voert.

Doelgroep

Alle medewerkers die in contact staan met (interne en externe) klanten en hun klantgerichtheid willen verhogen.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: online-klas

Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

  • Stap 3

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1: autonoom leermoment

Via een korte vragenlijst kan je aangeven in welke situaties je met klanten omgaat. Jouw concrete cases en vragen zullen in de synchrone sessie aan bod komen. Aan de hand van een korte video vragen we je om al even stil te staan bij de manier waarom je met klantgerichtheid omgaat en hoe je zelf klantgerichtheid ervaart.

 

Stap 2: online-klas (3 uur)

  • We onderzoeken op een interactieve manier de begrippen klantgerichtheid en klantgerichte attitude.
  • We gaan aan de slag met jullie casussen, voorbeelden, vragen hieromtrent. Op die manier koppelen we theoretische inzichten onmiddellijk aan jouw praktijk.
  • We oefenen deelvaardigheden die kunnen helpen om klantgericht te communiceren: luisteren, verwachtingen bevragen en managen, empathie, grenzen stellen, oplossingen voorstellen, ...

 

Stap 3: autonoom leermoment

Op het leerplatform vind je nog een aantal concrete tips & tricks.