background section

Online marketing: hoe bepaal ik de juiste strategie?

De nieuwe digitale technologie biedt tal van marketing opportuniteiten. Maar hoe ga je er precies mee aan de slag? Hoe vermijd je foute keuzes? En hoe pas je de basisprincipes van marketing toe op de nieuwe digitale context? Deze vragen komen uitgebreid aanbod in deze dagopleiding.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2174NCL

Wat leer je in deze opleiding?

Een eerste diagnose stellen van je digitale marketing strategie op basis van:

  • de basisprincipes marketing en de digitale toepassingen,
  • de middelen en de tools,
  • opportuniteiten met een toegevoegde waarde leren identificeren,
  • een eerste reeks ideeën ter verbetering genereren.

 

Wij gebruiken vooral Digital Marketing Canvas als basis. Andere tools komen ook aan bod in functie van de behoefte. Digital Marketing Canvas wordt vaak gebruikt in workshops over design thinking om een situatie te analyseren en nieuwe ideeën te genereren. Deze tool is een echte referentie geworden in zijn domein met meer dan 130 vermeldingen in onderzoeksvelden.

Doelgroep

Alle bedienden die hun digitale marketing performance willen verbeteren.

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1: online

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: klassikaal

Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

  • Stap 3: online

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

  • Deel 1: voortraject

Voorbereiding via autonoom leren op het Karibu leerplatform (2u maximum) In deze voorbereidende module laten we je alvast kennis maken met enkele items die in de klassikale les aanbod zullen komen.

 

  • Deel 2: klassikale les (6 uren)
  • De persona’s (we buigen ons over de analyse van een persona)
  • Value Proposition (waarin bent u beter/anders dan uw concurrenten?)  
  • De concurrentie (wat zijn de alternatieven? hoe beheren zijn hun klanten? etc.)  
  • Merk en visie (hoe ben je herkenbaar? hoe integreren de producten zich in het merk ? etc.)  
  • Contactpunten en tools (hoe genereer je trafic ? beantwoordt de website aan huidige en toekomstige objectieven? etc.) 

 

  • Deel 3: natraject

Verankering en zelfstudie op het Karibu e-learning platform. Na de klassikale les krijg je een template waarmee je een roadmap kan samenstellen voor je persoonlijk digitaal marketing plan.