background section

Outlook: leer de basisfuncties kennen

Outlook is en blijft de belangrijkste tool om berichten te versturen, maar bied veel meer: agenda- en contactpersonenbeheer, werken met taken én de mogelijkheid om je werk te organiseren. Een goede basiskennis van dit programma is dus een must. Met deze opleiding verankeren we die basis zodat je beter en sneller met jouw Outlook aan de slag gaat.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2145NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Vlot e-mails versturen, ontvangen en beheren.
  • Vergaderingen plannen en je contactpersonen beheren.
  • Je agenda optimaliseren en werken let taken en to do’s.

Doelgroep

Je wil Outlook op een goede manier beheersen en je dagelijks werk vlotter laten verlopen.

 

Opgelet: voor deze opleiding wordt gebruik gemaakt van een Windows-PC, de softwareversie is degene die geïnstalleerd is in een Windows-omgeving. We raden sterk aan de opleiding te volgen met een Windows-PC.

Leermethode: Online-klas

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1 Online
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas Online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3 Online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

  • Outlook starten en afsluiten, weergavemogelijkheden, opties.
  • Berichten maken en versturen: adressering, opmaakmogelijkheden, opties, beveiliging, onafgewerkte berichten opslaan.
  • E-mailhandtekening en afwezigheidsassistent.
  • Contactpersonen: namen, adressen, telefoonnummers en emailgegevens invoeren of toevoegen, opvragen, bewerken, verwijderen, werken met distributielijsten.
  • Agenda: afspraken plannen, wijzigen, annuleren, agenda delen met andere gebruikers, bekijken van een andere agenda.
  • Vergaderingen organiseren: planning, uitnodiging, wijzigen, annuleren.
  • Taken: maken, toekennen, wijzigen, verwijderen.
  • Notities: maken, openen, verwijderen.