background section

Prospectie: hoe begin ik aan de uitbreiding van mijn klantenbestand?

Laten we beginnen bij de basis: opportuniteiten vind je niet, die creëer je. Toch lijkt het niet altijd even evident hoe je die opportuniteiten kan definiëren en kan gaan omzetten naar een duurzame samenwerking. Hoe je opportuniteiten kan creëren leer je tijdens deze opleiding. Je brengt jouw eigen netwerk in kaart en krijgt tools aangereikt om een prospectielijst op te stellen. Vervolgens zetten we alles ook onmiddellijk om in de praktijk en eindigen we de opleiding met een heus netwerkmoment.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2175NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Een prospectielijst opstellen.
  • Jouw eigen netwerk in kaart brengen.
  • Op zoek gaan naar relevante netwerkevents.
  • Hoe je de meerwaarde van jouw organisatie kan benadrukken op een netwerkmoment.

Doelgroep

Elke werknemer die actief bezig is met business development

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1: online

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: klassikaal (1 dag)

Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

  • Stap 3: online

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Vooraf(autonoom online leermoment)

Aan de hand van een vragenlijst reflecteer je over hoe je op dit moment reeds aan jouw leads komt.

 

Klassikale sessie:

Een voetballer kan alleen scoren als hij een doel voor ogen heeft. Tijdens deze opleiding gaan we op zoek naar wat jouw doelgroep is en hoe je deze doelgroep het efficiëntst kan benaderen.

Vervolgens begeleiden we je ook in hoe je de meerwaarde van jouw organisatie kan benadrukken wanneer je in contact komt met jouw doelgroep.

Tot slot zetten we alles om in de praktijk en eindig je de opleiding misschien wel met nieuwe gecreëerde opportuniteiten?

 

Na (autonoom online leermoment):

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen in een filmpje, en nodigen je uit om dit te gaan toepassen in de praktijk.