background section

Resultaatgericht digitaal adverteren via sociale media

Wil je de digitale positie van je bedrijf versterken? Spring dan slim om met je advertenties op sociale media. En kies content die je publiek aanspreekt. Hoe je dat aanpakt? Je ontdekt het tijdens de opleiding ‘Resultaatgericht digitaal adverteren via sociale media’.  

Geen sessies

Er zijn momenteel geen sessies gepland.

  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Beschikbare talen
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    1454N

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kiest de kanalen en content die het beste bij je doelgroep aansluiten.
  • Je schat de timing en het budget voor advertenties correct in.
  • Je zet advertentiecampagnes op via verschillende sociale media. 

Doelgroep

Je wilt slim en efficiënt adverteren op sociale media. 

Methode

Klassikaal

Een klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Klassikale les (1 dag)
    Een klassikaal deel, waar je samen met je medecursisten ‘live’ aanwezig bent. Je leert van elkaar, met de ervaringen uit deel één.
    We beloven je naast een boeiende uitwisseling met onze expert veel interactie, concrete cases en leerrijke samenwerkingen. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Je hebt een basiskennis van communicatie, marketing en adverteren. Je werkt vlot met een computer en je vindt je weg op internet en sociale media.

Programma

  • basisprincipes van digitaal adverteren
  • advertentiemogelijkheden op digitale media
  • medium en content per doelgroep
  • adverteren op Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn
  • segmenteren op Facebook en LinkedIn

Wil je nog meer bijleren? Dan raden we je onze online opleiding Adverteren op Facebook en Instagram (basis) aan. Bekijk ook de opleiding voor gevorderden.