background section

Sociale media marketing

Sociale media hebben een grote impact op de marketing van je bedrijf, want heel veel prospects bereik je alleen via Facebook en co. Hoe weet je welk kanaal je het best kiest voor je communicatie? En hoe overtuig je de nieuwe consument? Je leert het tijdens deze opleiding.  

Geen sessies

Er zijn momenteel geen sessies gepland.

  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    2 dagen

  • Beschikbare talen
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    109N1

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je optimaliseert je digitalemarketingstrategie: je kent de meerwaarde van verschillende sociale media en kiest de juiste kanalen om prospects en klanten te bereiken.
  • Je zet contentmarketing in om je sociale media extra body te geven.
  • Je geeft je bedrijf een imagoboost. 

Doelgroep

Je wilt sociale media inzetten voor de marketing- en communicatiestrategie van je bedrijf. 

Methode

Klassikaal

Een klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Klassikale les (1 dag)
    Een klassikaal deel, waar je samen met je medecursisten ‘live’ aanwezig bent. Je leert van elkaar, met de ervaringen uit deel één.
    We beloven je naast een boeiende uitwisseling met onze expert veel interactie, concrete cases en leerrijke samenwerkingen. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Je kent Facebook, Twitter en LinkedIn en je hebt op alle platformen een account. Ben je nog niet vertrouwd met LinkedIn? Volg dan deze opleiding: Workshop: ontdek LinkedIn.

Programma

Deel 1:
  • sociale media in België
  • de nieuwe consument
  • de nieuwe marketeer
  Deel 2:
  • de mogelijkheden van sociale media
  • digitalemarketingstrategie
  • socialemediastrategie
  Deel 3:
  • content, conversatie en conversie
  • meerwaarde en gebruik van Facebook, Twitter en LinkedIn
  • andere socialenetwerksites: Google+, Pinterest, YouTube, …
  Deel 4:
  • je organisatie voorbereiden op sociale media
  • resultaten meten
  • een goede Facebook-strategie
  Tijdens de opleiding kun je je ook inschrijven voor een e-coachingsessie met de docent. Je ontvangt dan via Skype, Google Hangouts of e-mail advies op maat.