background section

Sociale media marketing

Sociale media hebben een grote impact op de marketing van je bedrijf, want heel veel prospects bereik je alleen via Facebook en co. Hoe weet je welk kanaal je het best kiest voor je communicatie? En hoe overtuig je de nieuwe consument? Je leert het tijdens deze opleiding.  
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding (tijdelijk geannuleerd)

  • Opleidingsduur

    2 dagen

  • Beschikbare talen
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    109N1

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je optimaliseert je digitalemarketingstrategie: je kent de meerwaarde van verschillende sociale media en kiest de juiste kanalen om prospects en klanten te bereiken.
  • Je zet contentmarketing in om je sociale media extra body te geven.
  • Je geeft je bedrijf een imagoboost. 

Doelgroep

Je wilt sociale media inzetten voor de marketing- en communicatiestrategie van je bedrijf. 

Methode

Een klassikale opleiding is onze ‘standaardopleiding’, doorheen heel België. Gewoonlijk zit je in een groep van zes tot vijftien deelnemers. Omdat je fysiek samen bent, is er veel ruimte voor interactie.

Opgelet: Gezien de huidige omstandigheden zetten we onze klassikale opleidingen zoveel mogelijk om naar online-klassen. Want jouw veiligheid en gezondheid gaan boven alles. Bekijk onze online-klassen

Vereiste voorkennis

Je kent Facebook, Twitter en LinkedIn en je hebt op alle platformen een account. Ben je nog niet vertrouwd met LinkedIn? Volg dan deze opleiding: Workshop: ontdek LinkedIn.

Programma

Deel 1:
  • sociale media in België
  • de nieuwe consument
  • de nieuwe marketeer
  Deel 2:
  • de mogelijkheden van sociale media
  • digitalemarketingstrategie
  • socialemediastrategie
  Deel 3:
  • content, conversatie en conversie
  • meerwaarde en gebruik van Facebook, Twitter en LinkedIn
  • andere socialenetwerksites: Google+, Pinterest, YouTube, …
  Deel 4:
  • je organisatie voorbereiden op sociale media
  • resultaten meten
  • een goede Facebook-strategie
  Tijdens de opleiding kun je je ook inschrijven voor een e-coachingsessie met de docent. Je ontvangt dan via Skype, Google Hangouts of e-mail advies op maat.