background section

Versterk jezelf tegen agressiviteit in je professionele relaties

Sommige van ons maken een gezondheidscrisis door, omdat ze relationele moeilijkheden beleven met klanten of collega’s. Het aantal getuigenissen over relationele verharding is alarmerend, terwijl sommige personen kwetsbaarder worden en anderen zelfs verzwakken bij verbaal of fysieke spanningen.

Helaas versterkt het huidige werkklimaat bepaalde frustraties, uitputting en misverstanden en brengt ons zo in een malaise. Hoe kunnen we onszelf beschermen en blijvend positief resoneren bij het tegenkomen van zoveel hulpeloosheid, onmacht en agressiviteit? Hoe kunnen we opnieuw relaties uitbouwen zonder in de valkuilen van agressiviteit te vallen?

Deze dag biedt jou de kans om de mechanismen van agressiviteit te begrijpen, om zo jouw professionele relaties te verbeteren met als resultaat een kwaliteitsvolle werkdag.

Kies je opleidingssessie

    • vr 24 mei '24
      09:00 - 17:00
    • Volzet. Kies een andere sessie of schrijf je in voor de wachtlijst.

    • Elewijt, Vlaams-Brabant

    • ma 10 jun '24
      09:00 - 17:00
    • Heverlee, Vlaams-Brabant

    • wo 12 jun '24
      09:00 - 17:00
    • Sint-Denijs-Westrem, Oost-Vlaanderen

    • wo 19 jun '24
      09:00 - 17:00
    • Gent, Oost-Vlaanderen

    • ma 24 jun '24
      09:00 - 17:00
    • Brugge, West-Vlaanderen

  • Je hebt de 5 eerstvolgende sessie(s) voor deze opleiding gezien.Bekijk de overige sessies onderaan deze pagina

Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2296NCL

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kan conflictsituaties en agressie herkennen en van elkaar onderscheiden.
  • Je beoordeelt je conflictstijl om de voordelen en val-kuilen ervan te begrijpen.
  • Je analyseert de bron van je woede en de behoeften erachter.
  • Je gebruikt de dramadriehoek om met conflicten om te gaan.
  • Je gebruikt assertieve communicatie om te reageren op agressie.

Doelgroep

  • Elke werknemer die moeilijkheden ondervindt bij uitwisselingen, zowel in relaties met klanten als met collega’s.
  • Elke werknemer die symptomen vertoont van Burn-out, uitputting, relatieproblemen, woede, hulpeloosheid in het bijzijn van anderen.

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

OnlineStap 1: online
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

KlassikaalStap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

OnlineStap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1: online (ongeveer 30 min)

  • Je ontdekt je conflictstijl met de test van Thomas & Killman

 

Stap 2: klassikaal (8uur)

  • Wat is mijn conflictstijl? Uitleg bij de conflictstijlen van Thomas&Killman
  • Van wat word ik kwaad en wat zijn mijn behoeften?
  • Hoe omgaan met conflicten?
  • Hoe assertief reageren op agressief gedrag?

 

Stap 3: online (ongeveer 30 min)

  • Lesmateriaal
  • Verankeren DESC & dramadriehoek