background section

Virtuele klas - Hoe overtuig ik klanten om huishoudhulpen te laten opstarten in Corona-tijden?

Het nieuwe normale is gestart, huishoudhulpen zijn blij met de heropstart. Helaas stellen we vast dat de klanten zich in een andere versnelling bevinden. Ze zijn bang, werken nog van thuis uit, kinderen zijn thuis, financiële bedenkingen, … Allemaal redenen om de huishoudhulp nog niet direct te laten opstarten. Hoe kan je hiermee omgaan? Hoe communiceer je hierover met je klant? Welke oplossingen kan je aanbieden om de klant meer te laten meedenken?

  • Opleidingstype

    Virtuele klas

  • Opleidingsduur

    0.6 dag

  • Beschikbare talen
    NL 
  • Opleidingscode

    DL1858N

Wat leer je in deze opleiding?

Met deze interactieve virtuele klas via Zoom, van twee maal drie uur, krijg je praktische tools en inzichten die helpen om jou, als consulent, de kracht te geven om de klant centraal te plaatsen. Op die manier starten huishoudhulpen en klanten meer synchroon op.

  • Je leert verbindend communiceren,
  • Je leert weerstanden van jezelf en de klant omdenken naar kracht,
  • Je leert je communicatie aanpassen aan de eigenschappen van de klant,
  • Je leert aan klantenbinding doen op een zelfzekere en constructieve manier.

Doelgroep

Je bent consulent, leidinggevende of zaakvoerder in de dienstenchequesector.

Val je onder het paritair comité 337? Dan kan je uitzonderlijk ook deelnemen aan deze opleiding, dankzij onze samenwerking met Vorm DC in het kader van het werkbaarheidsfonds.

Hoe? Stuur een mailtje naar inschrijvingen@cevora.be met:

  • Je voornaam en familienaam,
  • Je e-mailadres,
  • Je telefoonnummer,
  • Je rijksregisternummer,
  • Je werknemersstatuut (bediende, arbeider, ...),
  • De naam van je bedrijf,
  • Het RSZ- of btw-nummer van je bedrijf,
  • De datum waarop je graag de virtuele klas zou volgen.

Vereiste voorkennis

Niet vereist maar het is interessant om eerst de virtuele klas Help jouw huishoudhulp veilig opstarten met essentiële schoonmaakinfo te volgen.

Programma

Zoomsessie gedurende 3 uren met volgende inhoud:

  • Situering wie is mijn klant en wat wenst mijn klant?
  • Kaderen verschillende communicatiestijlen (luisteren, motiveren en overtuigen)
  • Weerstand omdenken naar kracht van consulent en klant (achter elke neen schuilt een ja met een andere behoefte). Je leert de principes van positief omdenken.
  • Je eigen (telefonische) scripts uitwerken tot een bruikbare methodiek in het communiceren met de klanten
  • Korte opdracht om mee te nemen

Ongeveer 1 week later: nieuwe zoomsessie van 3 uren met volgende inhoud:

  • Opdracht overlopen: hoe zijn de gesprekken met de klanten verlopen?
  • Ruimte voor Q&A
  • Intervisie