background section

Wanneer, waarom en op welke manier geef ik feedback aan mijn collega's?

In een team is feedback essentieel om een klimaat van vertrouwen, doeltreffendheid, openheid en dialoog te creëren. Toch wordt feedback vaak als onaangenaam of als een vorm van kritiek beschouwd. Daarom is het noodzakelijk dat we leren hoe we op een goede manier feedback geven, en hoe we het beste omgaan met de feedback die we krijgen.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Klassikale opleiding

  • Opleidingsduur

    1 dag

  • Volg deze opleiding in het:
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    CL2216NCL

Wat leer je in deze opleiding?

In deze module:

  • leggen we het begrip feedback, het nut en de impact ervan uit,
  • leer je constructieve feedback te geven met de DESC-tool,
  • leer je op een positieve/open manier feedback te krijgen,
  • leer je feedback te gebruiken als hefboom voor verbeteringen en prestaties binnen het team.

Doelgroep

Werknemers, teamleiders, kaderleden en managers. Iedereen die graag wil leren hoe hij/zij doeltreffende en constructieve feedback kan geven aan zijn/haar collega’s, meerderen, medewerkers etc.

Leermethode: Klassikale opleiding

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

  • Stap 1: online

Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

  • Stap 2: klassikaal (1 dag)

Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

  • Stap 3: online

Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Met een reeks praktische en ludieke oefeningen (in kleine en grote groepen) overlopen we de volgende thema’s.

 

  • Wat is feedback en welke soorten feedback zijn er?
  • Waarom is het belangrijk om feedback te geven en wat is de meerwaarde ervan?
  • Wat is het onderscheid tussen feedback en kritiek?
  • Wat is de DESC-tool?
  • Hoe feedback ontvangen?
  • De lijst met do’s en don’ts.
  • Praktische oefeningen en rollenspelen.