background section

Hoe genereer ik online leads?

Prospecteren via coldcalling, beurzen, netwerkevents etc is niet meer de manier om klanten aan te trekken en je product voor te stellen. Vandaag verloopt dat proces vooral online en geautomatiseerd via je website, de zogenaamde lead generation. In deze opleiding leer je de basisprincipes van digitaal klanten werven.
Onze opleidingen zijn kosteloos.
Ontdek waarom en voor wie.
  • Opleidingstype

    Online-klas

  • Opleidingsduur

    0.5 dag

  • Beschikbare talen
    NL, FR 
  • Opleidingscode

    DL2094NOC

Wat leer je in deze opleiding?

  • Basisvoorwaarden voor lead generation.
  • Landingspagina aanmaken.
  • Hoe genereer je traffic naar je pagina?
  • Hoe volg je geconverteerde leads op (automatisch mailing)?
  • Tips voor lead generation: quiz, e-book, opleiding via mail, online afspraak inplannen, video, chatbot, nieuwsbrief.

Doelgroep

Je bent marketeer, marcom medewerker, copywriter, sales of accountmanager.

Methode

Online-klas

Een online-klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer.

Voor- en nadien volg je verplicht een individuele inleiding en slotstuk. Die doe je allebei online. Je startpunt is Karibu, ons online-leerplatform.

  1. Inleiding (maximaal 2 uur)
    Dit gebeurt online op Karibu en doe je op je eigen tempo. Het is een essentieel en dus verplicht onderdeel van de opleiding. Om voorbereid te zijn moet je dit voortraject afleggen vóór de aanvang van deel twee.
    Het bestaat bijvoorbeeld uit intro-oefeningen, quizvragen, video's of reflectievragen.
  2. Online-klas (3 uur)
    Tijdens de klas is iedereen op hetzelfde moment online, via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk, waardoor je ook leert van andere deelnemers. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf deelnemers.
    Ben je bezorgd om je privacy? Lees in onze FAQ waarom we Zoom vertrouwen als opleidingstool.
  3. Slotstuk (maximaal 2 uur)
    Dit laatste deel gebeurt opnieuw online op Karibu, is ook verplicht en doe je op een tijdstip dat je zelf kiest.
    Het doel? De impact van je opleiding verhogen, zodat jij écht groeit. Bijvoorbeeld de opmaak van een actieplan, quizvragen, extra leesmateriaal of wekelijkse tips in je mailbox.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist. Een eigen website om de kennis op toe te passen is uiteraard handig.

Programma

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van leadgeneratie. In deze voorbereidende module leer je:

  • Wat is 'leads genereren',
  • wat zijn 'inkomende leads',
  • wat zijn 'uitgaande leads',
  • wat is een landingspagina die gekwalificeerde leads genereert, 
  • nieuwe tools.

 

Deel 2: online-klas

Door middel van interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen verdiepen we de volgende thema's:

  • hoe je leads kunt vinden,
  • hoe opvolgen,
  • hoe je een landingspagina maakt,
  • het concept van recycling.

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leermoment)

Je hebt:

  • de mogelijkheid om een coachingsessie te boeken,
  • een lijst met tips om verder te gaan.