background section

Je myCevora-account als werknemer: alle info en uitleg

Om een Cevora-opleiding voor werknemers te volgen, heb je een persoonlijk myCevora-account nodig.

Wat kan je daarmee doen? Hoe werkt het? Hier vind je het antwoord op je vragen.

Meld je je voor het eerst aan voor myCevora?

Dan moet je wellicht je account activeren. Dat doe je door een wachtwoord te kiezen.

Hoe activeer ik mijn account?
  1. Meld je aan bij myCevora
  2. Klik op Wachtwoord vergeten?
  3. Vul het e-mailadres in waarmee je bent ingeschreven voor je opleiding.
  4. Klik op Wachtwoord vernieuwen.
  5. Je krijgt een e-mail met een uitnodiging om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe ga ik naar myCevora?

  1. Meld je aan op myCevora.
  2. Je wordt teruggeleid naar cevora.be. Je ziet je initialen verschijnen, bovenaan de pagina.
  3. 💻 Computer: Ga met je cursor over je initialen en klik op MYCEVORA: DASHBOARD.
    🤳 Smartphone: Tik op het hamburger-menu Hamburger menu en tik onderaan je scherm op MYCEVORA: DASHBOARD

Wat kan ik doen met myCevora, als werknemer?

myCevora is je persoonlijke omgeving op cevora.be. 

  • Je hebt een myCevora-account nodig om te kunnen deelnemen aan onze opleidingen.
  • Je vindt er een overzicht van je gevolgde en aankomende opleidingen.
  • Je kunt een inschrijving annuleren, indien nodig.
  • Ingeschreven voor een opleiding? Dan vind je in myCevora de link naar je traject op Karibu, je online-leerplatform, ten laatste een week voor de start van de opleiding.
  • Je kunt je persoonlijke gegevens beheren en wijzigen.

Hoe vind ik mijn opleidingen in myCevora?

  1. Klik op MIJN OPLEIDINGEN.
  2. Klik op de Zoek-knop om alle opleidingen te zien.
  3. Je kan de filters in de zoekmotor gebruiken om — bijvoorbeeld — enkel de opleidingen van een bepaald jaartal te zien.

Waar vind ik de link naar mijn opleidingstraject in Karibu?

De link naar je traject in Karibu vind je ten laatste één week voor de start van de gezamenlijke sessie in myCevora. Deze groepssessie kan online plaatsvinden (via Zoom) of klassikaal.

Hoe?

  1. Meld je aan voor myCevora.
  2. Klik in het menu aan de linkerkant op Mijn opleidingen.
  3. Klik op Zoek om alle opleidingen weer te geven.
  4. Klik op de juiste opleiding.
  5. Klik op de link die naast URL staat. Deze URL begint met https://karibu.360learning.com/session/...

Hoe annuleer ik mijn inschrijving in myCevora?

  1. Klik op MIJN OPLEIDINGEN.
  2. Zoek je opleiding.
  3. Klik rechts ervan op het rode kruisje. X om te annuleren
  4. Duid aan waarom je wilt annuleren.
  5. Klik op Verder met annuleren.
  6. Nu is de status van je opleiding aangepast naar Zelf geannuleerd.
  7. Je krijgt een e-mail ter bevestiging.

Hoe vermijd ik kosten wanneer ik een inschrijving annuleer?

Wil je een inschrijving voor een opleiding wijzigen of annuleren? Laat dit tijdig weten, anders riskeert je bedrijf annulatiekosten.

Hoe?

  • Tot de dag vóór de groepssessie: via myCevora. Je krijgt een bevestiging per e-mail.
  • De ochtend van de groepssessie: bel naar 02 889 42 00. We zijn bereikbaar vanaf 8u 's ochtends.

Hoeveel bedragen de annulatiekosten?

  • € 175 per persoon voor een klassikale opleiding,
  • € 150 per persoon voor een online-opleiding.

Gaat het om een meerdaagse opleiding? Dan rekenen we deze kost aan per lesdag dat iemand afwezig is zonder te verwittigen.

Waarom rekenen we deze annulatiekosten aan?

Omdat:

  • elke inschrijving geld kost (cursus, catering, enz.), ook al hoef jij niet te betalen om deel te nemen,
  • de docent zich voorbereidt op een bepaald aantal mensen,
  • er mogelijk iemand op de wachtlijst staat, die de kans niet krijgt om deel te nemen.

Kan ik achteraf een doktersattest opsturen, om deze kosten te vermijden?

Neen, ook als je ziek bent moet je dit tijdig laten weten. (Veel beterschap gewenst!)

Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn myCevora-account?

Ben je nog niet aangemeld?

  1. Ga naar de aanmeldingspagina en klik op Wachtwoord vergeten?
  2. Geef je e-mailadres in.
  3. Je ontvangt een e-mail met een uitnodiging om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ben je aangemeld?

  1. Klik in myCevora op MIJN PROFIEL.
  2. Klik op Wijzig uw wachtwoord.
  3. Je wordt doorverwezen naar de aanmeldingspagina.
  4. Zie de stappen hierboven, onder “Ben je nog niet aangemeld?”

Ik ben van werkgever veranderd, hoe pas ik dit aan in myCevora?

  1. Klik op MIJN PROFIEL en ga naar MIJN BEDRIJF.
  2. Pas je gegevens aan.
  3. Klik op Wijzig bedrijf.

Wat als mijn gegevens in myCevora fout zijn? Of als er iets ontbreekt?

Alle gegevens van je eigen profiel kun je zelf aanpassen, behalve je login-gegevens. Contacteer ons en wij helpen je graag verder.