Google Analytics (gevorderd): meet je resultaten met Google Tag Manager en Looker Studio
Tijdelijk via mail
We werken momenteel onze voorwaarden bij voor 2024. Wil je een incompany-opleiding aanvragen?
- Opleidingstype
Online-klas
- Opleidingsduur
0.5 dag
- Volg deze opleiding in het:NL, FR
- Opleidingscode
DL2160NOC
Wat leer je in deze opleiding?
- Je kan gebeurtenissen op je site meten (downloads, e-mail kliks, kliks op knoppen).
- Je kan de Facebook (of Google Ads / LinkedIn) pixel op je site installeren.
- Je kent de functionaliteiten van Google Tag Manager.
- Je kan Google Tag Manager toepassen op je eigen gegevens.
- Je kan data van alle soorten bronnen op 1 plaats samenbrengen.
- Je kan een dashboard maken met met Google Looker Studio en delen met je medewerkers.
Leermethode: Online-klas
Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
Stap 1
Je opleiding start op Karibu, ons online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk.
Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.
Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Programma
Stap 1 (2u)
- Introductie tot Google Analytics gevorderd
- Introductie Google Tag Manager: account aanmaken, installeren, koppelen aan Google Analytics
- Introductie Goolge Looker Studio: gegevensbronnen, je eerste dashboard clip maken, bedieningselementen toevoegen
Stap 2: online-klas (3uur)
- Even stilstaan je digitale marketing strategie
- Extra gegevens meten met Google Tag Manager
- Data visualiseren met Google Looker Studio
Stap 3 (1u)
- 20’ persoonlijke coaching op aanvraag
- Slides + verdere bronnen en verdiepend leermateriaal