Mijn sales pitch: hoe verhoog ik de impact van een eerste zakelijk gesprek?

Vind je het lastig om tijdens een eerste zakelijk gesprek meteen indruk te maken?

In deze opleiding leer je hoe je een sterke sales pitch opbouwt die kort, krachtig en overtuigend is. Zo presenteer je jezelf, je dienst of je project met impact en maak je van elk eerste contact een blijvende indruk.

Ontdek ons sales programma van de toekomst 

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Wat leer je in deze opleiding?

  • Je weet wat een goede pitch onderscheidt van een klassieke voorstelling
  • Je formuleert je aanbod of vraag helder en bondig, in enkele seconden
  • Je herkent de essentiële bouwstenen van een overtuigende pitch
  • Je past je pitch aan aan je doelgroep en het kanaal waarin je communiceert
  • Je straalt de juiste houding en overtuigingskracht uit
  • Je gebruikt lichaamstaal bewust om contact en interactie te stimuleren

Doelgroep

Je moet een dienst/product/bedrijf (intern of extern) voorstellen in een commerciële context.

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap1: online (1uur)

  • Korte video van klassieke pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.
  • Maak een video opname van je pitch (max 2 min.).

 

Stap 2: klassikaal (8h)

  • Theorie
    • Wat zijn de verschillende pitch onderdelen?
    • Pitch aanpassing aan verschillende gesprekspartners, domeinen en situaties.
    • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

  • Praktijk
    • Hoe bereid je je voor? Mindset & attitude
    • NLP (neuro linguistisch programmeren) - Welk communicatiekanaal gebruik je? Welke (non-verbale) signalen stuur je (onbewust) uit?
    • Wat er gebeurt er tussen de zender en de ontvanger van de boodschap?
    • Interactieve workshop, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.

 

Stap 3: online (30 min)

  • Je ontvangt de presentatie en de pitches van alle deelnemers.
  • Actieplan met persoonlijke oefenmomenten.

Ces formations pourraient aussi vous intéresser

Maak van LinkedIn je beste verkoper: hoe haal je het maximum uit social selling? (advanced)

Consulter

Hoe verkoop ik meer door krachtige vragen te stellen?

Consulter

Telefonisch prospecteren voor commerciële medewerkers.

Consulter

Sessions

Date
Lieu
Statut

Incompany

Cette formation en exclusivité pour vos employés ? C’est possible !

Connectez-vous en tant que responsable de formation et faites la demande Ça marche comment ?