Telefonisch prospecteren voor commerciële medewerkers.

Vind je het moeilijk om tijdens een telefoongesprek een afspraak te maken met een potentiële klant?

In deze opleiding leer je stap voor stap hoe je een prospectiecall opbouwt, je aanpak afstemt op de klant en met vertrouwen omgaat met weerstand. Met praktische tips & tricks maak je van telefonisch prospecteren een succesvolle en energieke activiteit.

Ontdek ons sales programma van de toekomst 

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kan je optimaal voorbereiden op telefonische prospectie.
  • Je kan op een gestructureerde manier een telefonisch prospectiegesprek voeren via een script op maat van jouw bedrijf of product.
  • Je kan je verbale en non-verbale communicatiestijl aanpassen.
  • Je bent in staat om voorbij de gatekeeper te geraken.
  • Je kan omgaan met weerstand aan de telefoon.
  • Je kan een afspraak vastleggen.

Doelgroep

Elke werknemer die telefonisch prospecteert.

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Vooraf(autonoom online leermoment)

Aan de hand van een vragenlijst reflecteer je over wat jouw valkuilen zijn in het telefonisch prospecteren. Waar loop je tegenaan? En vooral: wat houdt je tegen?

 Klassikale sessie:

Tijdens de klassikale les gaan we op zoek naar een belscript dat aansluit bij jouw organisatie, product of dienst. Je leert een elevator pitch op te stellen en deze aan te passen op maat van de klant. Door enkele korte gerichte vragen leer je interesse te wekken bij de klant en een korte behoefte-analyse uit te voeren.

Vervolgens weet je de prospectiecall af te sluiten met een afspraak en uiteraard de bijhorende adrenaline-kick! Al deze zaken zal je op een interactieve manier aangeleerd krijgen met voldoende ruimte om alles onmiddellijk in te oefenen.

 Na (autonoom online leermoment):

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen in een filmpje, en nodigen je uit om dit te gaan toepassen in de praktijk.

Deze opleidingen interesseren je wellicht ook

Maak van LinkedIn je beste verkoper: hoe haal je het maximum uit social selling? (advanced)

Bekijk

Mijn sales pitch: hoe verhoog ik de impact van een eerste zakelijk gesprek?

Bekijk

Sessies

Datum
Plaats
Status

Incompany

Deze opleiding, exclusief voor je werknemers? Dat kan!

Meld je aan als opleidingsverantwoordelijke en vraag aan Hoe werkt dat?