myCevora en Karibu: handleiding voor ambassadeurs
Werk je voor Cevora als docent, planningsverantwoordelijke, career coach of opleidingsadviseur?
Lees hoe je opleidingen, aanwezigheden en facturatie opvolgt.
Klik op jouw profiel:
Facturatie, opleidingen en aanwezigheden
Hoe gebeurt de facturatie?
Wanneer je opleiding bevestigd wordt, ontvang je twee referentienummers:
- Een Karibu-referentienummer: dit begint altijd met OFR en helpt je om je groepen sneller terug te vinden in Karibu.
- Een PO-nummer (purchase order- of bestelnummer): dit begint altijd met P en moet vermeld worden op je factuur.
Waar vind ik mijn opleidingsoverzicht?
- Je vindt de namen van de deelnemers, je afgelopen en bevestigde opleidingen terug in Karibu. Dit staat niet in myCevora.
- De planning en de bevestigingen verlopen uitsluitend via e-mail. Check je mailbox regelmatig.
Karibu
Hoe meld ik me aan in Karibu?
- Ga naar Karibu.
- Gebruik dezelfde gegevens als voor myCevora. Je gebruikersnaam en wachtwoord zijn identiek.
Hoe werken 'paden'?
Paden zijn flexibeler dan opleidingstraject-templates, die we eerder gebruikten. Bijvoorbeeld:
- Leerpaden kunnen niet-lineair zijn.
- Modules kunnen optioneel zijn.
- We kunnen modules beschikbaar maken op specifieke momenten in een leerpad.
Hoe werken de warme en koude evaluaties?
Deelnemers krijgen een melding om hun evaluatie in te vullen in Karibu. Dit is verplicht om een certificaat voor de opleiding te verkrijgen.
Wanneer?
- Warme evaluatie: de dag na de synchrone sessie.
- Koude evaluatie: vier weken na de synchrone sessie.
Hoe geef ik aanwezigheden in?
Geef aanwezigheden in via Karibu.
- Open de opleidingssessie binnen de 3 dagen na de opleiding.
- Geef de aanwezigheden in.
- Is er een deelnemer aanwezig die niet op jouw lijst staat? Stuur dan een mailtje naar [email protected].
Let op: je factuur kan pas worden betaald als de aanwezigheden voor de opleiding zijn ingevoerd.
Of bekijk de tutorial:
Comment faire le suivi des présences ?
Encodez les présences dans Karibu.
- Consultez la session de votre formation dans les 3 jours suivants la formation.
- Indiquez les présences.
- Y a-t-il un participant présent qui ne figure pas sur votre liste ? Envoyez un e-mail à [email protected].
Attention : Le paiement de votre facture dépendra de l’encodage des présences aux formations.
Dans cette vidéo, vous verrez comment suivre les présences dans Karibu :
Zoom
Wanneer moet ik aanmelden voor de start van mijn opleiding?
Verzorg je een synchroon opleidingsmoment via Zoom? We vragen je tenminste 30 minuten voor de aanvang van je opleiding in te loggen. De Zoom-link is ongeveer een uur voor de start beschikbaar in Karibu.
Hoe meld ik me aan in Zoom?
- Meld je aan in Karibu.
- Klik op Klassen.
- Klik op de juiste opleidingstitel. Twijfel je? Check de begindatum.
- Klik op de link om de opleiding te starten.
Lukt het niet?
- Wis de cookies van je browser.
- Probeer een andere browser.
- Contacteer ons.
Help, ik ontvang de dag van de opleiding een e-mail met inloggegevens. Wat moet ik doen?
Dit betekent dat we hebben gemerkt dat er zich een technisch probleempje heeft voorgedaan. Dankzij de gegevens in deze e-mail kan je je sessie toch starten.
Hoe?
- Meld je aan met de gegevens in de e-mail.
- De sessie staat klaar onder de knop Upcoming meetings.
- Start de meeting.
Een deelnemer heeft geen toegang tot de Zoom-sessie. Wat nu?
Vraag de deelnemer om ons te contacteren.
Wat zijn de Cevora-richtlijnen voor het gebruik van Zoom?
Maak gerust gebruik van:
- Chat
- Privéchat
- Polls
- Breakout rooms
- Whiteboards
- File transfer via chat
De meeting mag niet opgenomen worden.
Extra tutorials
- Hoe start je je online-klas?
- Hoe bekijk je je statistieken?
- Hoe post je een bericht op het groepsforum?
- Hoe herinner je deelnemers aan modules?
- Hoe valideer je antwoorden?
Vind de antwoorden in korte video's:
Bekijk de tutorials
Tutoriels
- Comment atteinde votre classe en ligne ?
- Comment consulter vos statistiques ?
- Comment écrire un message sur le forum de votre groupe ?
- Comment relancer des participants dans les modules ?
- Comment valider des réponses ?
Trouvez les réponses dans des courtes vidéos :
Découvrez les tutoriels
Alles verloopt via e-mail
- De inplanning van docenten van je organisatie gebeurt via e-mail.
- Voor elke bevestiging of annulering van een opleiding word je tegelijk met de docent op de hoogte gebracht.
Hoe gebeurt de facturatie?
Wanneer je opleiding bevestigd wordt, ontvang je twee referentienummers:
- Een Karibu-referentienummer: dit begint altijd met OFR en helpt je om je groepen sneller terug te vinden in Karibu.
- Een PO-nummer (purchase order- of bestelnummer): dit begint altijd met P en moet vermeld worden op je factuur.
Hoe schrijf ik werkzoekenden in voor een opleiding?
Via je myCevora-account. Let wel: ook je deelnemer moet een myCevora-account aanmaken. Herinner hem of haar daaraan.
In myCevora kan je inschrijvingen ook annuleren.
Hoe meld ik me aan in Karibu?
Gebruik dezelfde gegevens als voor myCevora. Je gebruikersnaam en wachtwoord zijn identiek.
Hoe schrijf ik deelnemers in?
Via je myCevora-account. Let wel: ook je deelnemer moet een myCevora-account aanmaken. Herinner hem of haar daaraan.
In myCevora kan je inschrijvingen ook annuleren.